مردم استان سمنان با حضور پرشور و چهره‌هایی شاد و خندان  در ساعات اولیه آغاز رای‌گیری با حضور در شعبه های اخذ رای برای ادای دین، حفظ خون شهدا و پیروی از فرموده مقام معظم رهبری و سیلی محکم به دشمن بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، پای صندوق رای حاضر شدند و هر یک رای خود را به عنوان مشارکت در تعیین سرنوشت کشور به صندوق رای انداختند.

خبرنگار ایرنا به گفت و گو با برخی از رای دهنگان پرداخت که همه با هم هدف از مشارکت خود در انتخابات را نشان دادن وحدت، وفاق، همدلی و انسجام ملت ایران اعلام کردند و اظهار داشتند نظام خط قرمزشان است و به دشمن اجازه دخالت و دست‌درازی نخواهند داد.

مردم استان سمنان همواره در دوره‌های مختلف با مشارکت حداکثری و بیشتر از میانگین کشور سرآمد بودند و در یازدهمین دوره نیز دوباره گل خواهند کاشت.

مردم و مسوولان استان سمنان حضور در انتخابات را فرصتی برای تغییر و  تقویت جایگاه ولایت فقیه و نشان دادن اقتدار و عزتمندی کشور به جهان دانستند و  با شکوه حضور در ساعات اولیه آغاز اخذ رای این مهم را به اثبات رساندند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان و ۵۸ نامزد، همزمان با سراسر کشور، آغاز شد. از مجموع ۶۳۸ شعبه اخذ رای برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۵۰۶ شعبه ثابت و ۱۳۲ شعبه سیار است.

۵۱۴ هزار و ۱۹۷ نفر شامل ۲۵۹ هزار و ۷۷۲ مرد و ۲۵۴ هزار و ۴۲۵ زن در استان سمنان واجد شرایط رای دادن هستند. ۱۱ هزار و ۶۹۳ نفر به عنوان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان فعالیت دارند.

میزان مشارکت مردم استان سمنان در چهار حوزه انتخابیه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۶۶ درصد اعلام شد.

بیشترین مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای مجلس ششم با ۷۶.۱ درصد و کمترین مشارکت در مجلس یکم با ۵۵.۵ درصد بود.

رای ما مدال افتخار و اقتدار کشور

یکی از جوانان سمنانی با حضور در شعبه اخذ رای در ساعت اولیه شروع رای‌گیری در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: مشارکت حداکثری در انتخابات سرنوشت ایران عزیز را می‌سازد و همه برای مشارکت در سرنوشت کشور رای می‌دهیم.

محمد صفایی در حاشیه رای‌گیری در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود به دنبال القای مشارکت حداقلی مردم در انتخابات است و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دشمنان را خوار و ذلیل می‌کند.

وی ادامه داد: مشارکت سیاسی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس‌شورای اسلامی موجب اقتدار، عزت و سربلندی کشور می‌شود و ما هم به همین منظور پای صندوق رای آمده‌ایم.

صفایی تصریح کرد: هرچقدر مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر باشد، وظیفه مسوولان را سنگین‌تر می‌کند و انتظار داریم بعد از انجام وظیفه از سوی ملت، نمایندگان مجلس و مسوولان برای حل مشکلات مردم بیش از پیش تلاش کنند.

فاطمه مستخدمین حسینی، بعد از انداختن رای خود در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: رای می‌دهم تا جهان بداند راه سردار سلیمانی‌ها تا سپردن انقلاب اسلامی به امام عصر (عج) ادامه دارد.

وی ادامه داد: من به عنوان یک جوان پای صندوق رای آمدم تا دشمنان بدانند پیرو خط ولایت فقیه و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستم و نمی‌توانند میزان رای مردم را دستاویز توطئه های خود کنند.

وی اضافه کرد:  کشورم را دوست دارم  و برای اثبات این پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده‌ام رای بدهم و بگویم من هستم تا آخرین نفس از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کنم.

مستخدمین حسینی یادآور شد: برنده انتخابات کسی است که راست می‌گوید و من تلاش کردم با تحقیقات و بررسی نماینده اصلح را انتخاب کنم.

وی بیان کرد: برخی افراد می‌گویند رای نمی‌دهند ولی باید بدانند رای ندادن به منزله فقدان مشارکت در امور کشور است و برای بهبود شرایط باید آحاد جامعه در انتخابات شرکت کنند.

مشارکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و عرفی

محمدرضا دوست‌محمدی یکی از رای اولی‌های سمنان  که در ساعات اولیه آغار رای‌گیری با حضور در شعبه اخذ رای می‌خواست در تعیین سرنوشت کشور سهیم شود در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: شرکت در انتخابات یک وظیفه و تکلیف شرعی و پیروی از فرمان مقام معظم رهبری است.

وی اظهار داشت: در انتخابات شرکت می‌کنم تا با انتخاب نماینده اصلح در بهبود شرایط کشور سهیم باشم.

وی اضافه کرد: رای ما همچون تیری در چشم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، چرا که مشارکت حداکثری وحدت ملی را به رخ جهانیان می‌کشد که این موضوع خوشایند دشمنان نیست.

دوست‌محمدی بیان کرد: در مکان‌های مختلف شنیده‌ام که گفته می‌شود سوء مدیریت‌ها موجب بروز برخی مشکلات در کشور شده و اکنون آمده‌ام با رای دادن در بهبود وضعیت کشور و تقویت قدرت جایگاه ولایت فقیه رای بدهم.

برنده اصلی انتخابات مردم هستند

مهناز رحیمی یکی دیگر از افرادی که برای رای دادن به شعبه ای در سمنان آمده بود در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: رای ما به منزله تایید مقبولیت، محبوبیت و مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ما با حضور حداکثری آمده‌ایم این دستاورد نظام را به رخ جهان بکشیم.

وی ادامه داد: مهم نیست نماینده مورد علاقه‌ام انتخاب شود یا خیر،  چرا که وقتی با اکثریت آرا به کرسی بهارستان می‌رسد یعنی آحاد جامعه او را به عنوان نماینده اصلح پذیرفته‌اند و من هم به نظر جامعه احترام می‌گذارم.

وی خاطرنشان کرد: برنده انتخابات مردم هستند، چرا که با مشارکت حداکثری سیلی محکم و کوبنده ای نثار دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

رحیمی افزود: مشارکت حداکثری پای صندوق رای نشان از  پایبندی ملت ایران به نظام است و این دقیقا ناخوشایند دشمن و خنثی کننده دسیسه‌های آنان است.

حضور پرشور در انتخابات سلاح دشمن‌شکن

مادر شهید سید عباس طاهری یکی از مادران سمنانی که گرد پیری بر صورتش سایه انداخته بود و به زحمت می‌توانست قدم بردارد و همسرش در راه رفتن کمکش می‌کرد در حاشیه حضور در شعبه اخذ رای در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: برای پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده و اکنون مشارکت در انتخابات کمترین وظیفه‌ای است که می‌توان در قبال خون شهدا ادا کرد.

وی ادامه داد: فقط من نبودم که جگر گوشه‌ام شهید شد بلکه هزاران مادر، همسر و فرزند از وجود عزیزانشان محروم شدند تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر قله افتخار بنشیند، این انقلاب به آسانی به ثمر ننشسته که به آسانی از دستش دهیم.

وی تصریح کرد: مصمم تر از دیروز با حضور پرشور در انتخابات راه شهدا را ادامه خواهیم داد و به دشمنان خواهیم گفت نظام خط قرمز ماست و حق یاوه‌گویی ندارند.

مادر شهید طاهری گفت: جوانان امروز همچون جوانان دیروز انقلابی هستتند و حضور پرشورشان در مشارکت سیاسی نشان می‌دهد جوانان امروزی هم انقلاب را دوست دارند و هیچ سلاحی محکم‌تر از این کوبنده دشمن نیست.

محمد حسین خالصی یکی از رای اولی‌ها که برای شرکت در انتخابات در شعبه اخذ رای حاضر شده بود،  در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: رای می‌دهیم تا بگوییم پایبند به انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم و دشمن نمی‌تواند در کشور نفوذ کند.

وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر به بهانه گرانی بنزین دشمنان در پی آن بودند تا بگویند مردم گله‌مند هستند، اما دشمن باید بداند مشکلات داخلی کشور هیچ ربطی به آنان ندارد و ما پای صندوق رای آمدیم تا بگوییم ما پشتیبان نظام هستیم و نمی‌توانید از آب گل‌آلود ماهی بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: ما پشتیبان و گوش به فرمان ولی فقیه هستیم و با فرمان‌بری از مقام معظم رهبری امیدوار به حل مشکلات هستیم و یکی از فرموده‌های رهبری حضور پرشور در انتخابات بوده است.

خالصی یادآور شد: مردم سرمایه کشور هستند و مشارکت حداکثری درانتخابات حکم تقویت اقتدار و عزتمندی کشور را دارد.

این جوان رای اولی گفت: عملکرد مطلوب و قابل قبول نماینده مجلس شیرینی مشارکت در انتخابات را چندین برابر می‌کند و از نماینده آینده می‌خواهم که به وعده‌های خود پایبند باشد و برای بهبود وضعیت کشور تلاش کند.

خالصی افزود: ملت ایران نظام و انقلاب را دوست دارد و طرفدار جنگ نیست و با حضور پرشور در انتخابات این موضوع را ثابت خواهد کرد.

پشتیانی از نظام با مشارکت حداکثری

سعیده محمدی یکی از دانشجویان رشته پرستاری در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: آرامش و امنیت کشور که در خاورمیانه زبانزد است مرهون خون شهدا و رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری است و ما نیز برای پاسداری از این امنیت پای صندوق رای حاضر شدیم.

وی ادامه داد: امنیت کشور به دلیل اقتدار کشور حاصل شده و اقتدار کشور نتیجه حمایت و پشتیبانی ملت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و یکی از صحنه‌های حضور برای نشان دادن حمایت و پشتیبانی از نظام مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وی بیان کرد: به دلیل مشغله کاری در ساعات اولیه برای  رای  دادن حضور یافتم تا خیالم راحت شود به وظیفه شرعی و عرفی خود عمل کرده‌ام.

یکی از بیماران بیمارستان کوثر که به دلیل تصادف شدید امکان حرکت نداشت و در شرایطی بود  که صندوق رای بر بالینش آوردند، در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: امنیت در کشور نعمتی است که باید قدر دانست و یکی از راهکارهای قدردانی و تقویت امنیت و اقتدار کشور حضور پرشور در انتخابات است.

وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات یکی وظیفه شرعی و عرفی و ادای دین به شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

این بیمار گفت: جهانیان خبرهای انتخاباتی و میزان مشارکت مردم در انتخابات ایران را رصد می‌کنند تا بتوانند با بزرگنمایی یک مساله کوچک، دستاویزی برای توطئه های خود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات جای هرگونه توطئه و دسیسه را از دشمن سلب می‌کند و ملت هوشیار نیز با حضور پرشور سیلی محکم به دشمن خواهند زد و خواهند گفت شهادت سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی ملت ایران را در رویارویی با دشمن مصمم‌تر کرده‎ است.

یکی از بیماران بخش قلب بیمارستان کوثر سمنان که سن زیادی داشت و از بیماری به سختی می‌توانست سخن بگوید، در زمان حضور صندوق اخذ رای سیار بر بالینش می‌گفت: به فرزندانم گفتم شناسنامه و کارت ملی‌ام را از ۲ روز قبل برایم بیاورند تا در انتخابات شرکت کنم و در تعیین سرنوشت کشورم سهیم باشم.

وی ادامه داد: برای پیروزی انقلاب اسلامی بهای سنگین پرداخت‎ کرده‌ایم و اکنون باید برای حفظ انقلاب کوشا باشیم و یکی از کارهای مهم  در انجام وظیفه برای حفظ انقلاب مشارکت حداکثری در انتخابات است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.