احمدعلی موهبتی روز دوشنبه در حاشیه بازید از کتابخانه استاد کامبوزیا  زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری حاشیه نشین شهر زاهدان که پیرامون این کتابخانه سکونت دارند اظهار داشت: باید برای استفاده مناسب این قشر از جامعه از این منابع برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

وی با اشاره به خیابان منتهی به این کتابخانه از شهردار و مسوولان عمرانی سیستان و بلوچستان خواست تا هر چه سریعتر نسبت به بهسازی و آسفالت این مسیر اقدام کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: هویت این کتابخانه نباید مفقود شود و برنامه‌های اجرایی برای دسترسی به این کتابخانه را باید تامین کرد تا به اهداف بلند مدت خود دست یابیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: کتابخانه استاد کامبوزیا با ۲۵ هزار جلد کتاب و ۱۹۲نفر عضو فعال از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی استان است که مورد توجه ویژه گردشگران، محققان و افراد اهل علم و ادب قرار دارد و حتی در ایام نوروز نیز فعال است و مراجعانی از خارج و داخل کشور دارد.

حامد زارعی ادامه داد: این کتابخانه در امورخیریه نیز فعال بود و با توجه به اینکه در حاشیه شهر قرار دارد هر هفته روزهای پنجشنبه میزبان دانش‌آموزان کمتر برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به سیل جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پویش «سیل مهربانی» در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برگزار شد که در مجموع ۹هزار قلم کالا و ۳۸میلیون پول نقد جمع‌آوری که بزودی به استان ارسال خواهد شد تا در مناطق سیلزده توزیع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.