علی زینی‌وند روز چهارشنبه در همایش مشترک فرمانداران و بخشداران سیستان و بلوچستان که با حضور امیر شجاعان مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت کشور و با محور بررسی آخرین وضعیت آمادگی حوزه‌های انتخابی استان برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر تسلط همه جانبه، جدیت، نظارت و حضور فرمانداران در تمامی شعب اخذ رای اظهار داشت: انتخابات باید اولویت اول همه فرمانداران باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه امسال احراز هویت در فرایند انتخابات الکترونیکی شده است، ضرورت دارد همه فرمانداران و بخشداران شخصا آموزش‌های لازم را در خصوص نحوه کارکرد سامانه الکترونیکی تعریف شده فراگیرند و در این زمینه تسلط کامل داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: انتخابات آبرو و حیثیت کشور است و از این لحاظ اهمیت و حساسیت بسیار بالایی دارد.

وی از تلاش‌های صورت گرفته توسط فرمانداران در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر انتخابات قدردانی و بیان کرد: تقریبا همه فرمانداری ها برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارند.

زینی‌وند گفت: همه فرمانداران با مطالعه چارچوب ها و موازین ذکر شده از فرصت انتخابات و دهه فجر در سخنرانی ها جهت تبیین گفتمان نظام جمهوری اسلامی، بیانات رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم استفاده کنند و از این مهم در راستای همبستگی و انسجام ملی بهره بگیرند.

وی بااشاره به مساله تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان افزود: ممکن است در بحث تایید صلاحیت ها اعتراضات و گلایه مندی هایی از سوی مردم و جناح‌های سیاسی وجود داشته باشد، اما نباید این اعتراضات نهاد تاثیرگذار و ساختاری شورای نگهبان را تضعیف کند زیرا قوام و دوام جمهوری اسلامی ایران بر پایه این ساختارها استوار است.

رییس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان همچنین به دهه مبارک فجر اشاره کرد و اظهار داشت: کشور ما با توجه به تهدیدات و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان در شرایط خطیری قرار دارد و مضیقه های معیشتی مردم نیز به نوعی باعث افت حضور سرمایه های اجتماعی در صحنه می شود که با توجه به این شرایط، دهه فجر فرصتی مناسب برای ترمیم اوضاع پیش رو است.

وی به وقایع اخیر کشور پرداخت و ادامه داد: وقایعی از جمله ترور ناجوانمردانه سردار شهید سلیمانی که در نوع خود برای تاریخ افتخارات یک کشور به تنهایی کفایت می کند موجب انسجام و همبستگی ملی شد و جا دارد پیرامون این مبحث با دقت تولید گفتمان کرده و از این گفتمان در راستای تقویت بنیه های کشور و حرکت منسجم تر رو به جلو بهره‌برداری کنیم.

زینی‌وند همچنین به سانحه تلخ سقوط هواپیما اشاره کرد و گفت: مخالفین نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند از این بهانه برای تضعیف ساختار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوء استفاده کنند لذا باید هوشمندانه و قدرتمندانه از جایگاه و ساختارهای نظام حمایت کنیم.

منصور بیجار رییس هیات بازرسی انتخابات و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با ابراز رضایتمندی از عملکرد فرمانداران در جریان بارندگی‌ها و سیل اخیر جنوب استان، از اعلام آمادگی هیات بازرسی انتخابات برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور خبر داد.

امیر شجاعان مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت کشور و کارشناسان مربوطه نیز در این نشست مطالب مربوط به سامانه الکترونیکی احراز هویت انتخابات را تشریح کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.