مهرداد جهاندیده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایمنی محیط کارگاه از نظر فنی و رعایت مصوبات شورای عالی حفاظت فنی کار یکی از مهمترین مواردیست که در قانون کار به آن اشاره شده است.
وی افزود: مواد ۸۵ تا ۱۰۶ فصل چهارم قانون کار با عنوان حفاظت فنی و بهداشت کار، به طور جدی به تشریح وظایف کارفرمایان، بازرسان و نیز دستگاه‌های مسوول در نظارت بر مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار پرداخته است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صورتی که کارفرمایان نسبت به رفع نقص ابلاغی کارگاه‌ها اقدام نکنند بازرسان کار در اجرای مقررات فصل یازدهم قانون کار نسبت به معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.
وی با بیان اینکه این بازرسان از اختیار کامل در بازرسی از محیط کار برخوردارند، ادامه داد: با توجه به تصویب آیین نامه بکارگیری مسوولان ایمنی در کارگاه‌ها در شورای عالی حفاظت فنی، ۲۴۰ نفر مسوول ایمنی تائید صلاحیت شده از طرف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ارتقای ایمنی کارگاه‌ها و شناسایی خطر و ارزیابی ریسک در کارگاه‌های سطح استان فعالیت می‌کنند.
جهاندیده افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۲۲۶ هزار و ۹۳۹ نفر ساعت دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی مرتبط با ایمنی و بهداشت کار ویژه کارگران و کارفرمایان برگزار شده است.
وی گفت: همچنین در طی این مدت ۲۱۸ درخواست متقاضیان اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و ۲۰۷ درخواست متقاضیان اخذ تایید صلاحیت مسوولان ایمنی نیز بررسی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.