مهرداد جهاندیده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حسب دستور و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از لحظات اولیه وقوع سیل در سیستان و بلوچستان تمام امکانات زیر مجموعه‌های این وزارتخانه در اختیار تامین نیازهای هموطنان سیلزده قرار گرفته و تا رفع نیازها کمک رسانی همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: تمامی کارگران بیمه پرداز مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که در اثر سیل، بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های آنان آسیب دیده تا بازسازی و رفع مشکل و بازگشایی کارگاه برای دریافت مقرری بیمه‌بیکاری نیاز به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه برای مدت زمان خاص ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حادثه بیکار شدند با رعایت سایر شرایط مقرر می‌توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با تاکید وزیر کارگروهی ویژه برای پیگیری مشکلات سیلزدگان استان تشکیل شده است.

وی همچنین از سفر️ نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راس هیاتی، به مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان خبر داد.

ورود سامانه بارشی و بارندگی‌های سیل آسا در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی سبب قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان شده بود که به همین دلیل و شرایط بد جوی در روز نخست امکان امداد رسانی بسیار محدود بود اما پس از آن کار امداد رسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان بوسیله قایق، چرخ‌بال و روستاهایی که ارتباط زمینی آنها برقرار شده بوسیله خودروهای سبک و سنگین با سرعت ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.