محمدرضا وظیفه‌دان‌شهرکی جمعه‌شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای هلال احمر از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون به حالت آماده باش در آمده اند و دپوی اقلام امدادی در سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان چابهار با هماهنگی فرمانداری و بخشداری نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: خدمات رسانی در بخش دشتیاری به دلیل اینکه راه رسیدن به روستاها از  مسیر رودخانه باهوکلات می گذرد هنگام بارندگی‌ها و طغیان این رودخانه سخت و مشکل می شود به همین سبب اقلام امدادی پیش از وقوع سیل به آن منطقه ارسال شده است.

مدیر جمعیت هلال احمر چابهار با اشاره به اینکه یک فروند قایق جیمینی سبک برای جابجایی احتمالی مادران باردار و مصدومان احتمالی نیز در منطقه مستقر شده است، خاطرنشان کرد: این حرکت در راستای خدمات رسانی بهتر است تا بتوان بیماران را سریعا به مراکز بهداشتی و درمانی چابهار منتقل کرد.

وی گفت: کارکنان، نجاتگران و امدادگران هلال احمر چابهار از صبح امروز جمعه در محل خدمت خود مستقر و  وضعیت هوا لحظه به لحظه از طریق کانال هواشناسی رصد شده و سناریوهای احتمالی وضعیت بحران از روی نقشه به رایزنی و مشورت گذاشته شد و نیروها به نقاط مختلف روستایی و سخت‌گذر اعزام شدند.

وظیفه‌دان‌شهرکی تصریح کرد: بر اساس دستور هلال احمر استان سیستان وبلوچستان با توجه به پیش بینی وضعیت زرآباد و توابع آن که حادتر تشخیص داده شده درخواست آماده شدن اکیپ پشتیبانی دوم هلال احمر چابهار را داشتند که برای کمک به هلال احمر کنارک در صورت نیاز نیرو اعزام شوند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش شبکه بهداشت ودرمان و بخشداری دشتیاری در روستای گرمبیت تعدادی مادر باردار وجود دارند که یکی از دلایل ارسال قایق جیمینی  همین مساله است تا در صورت ضرورت با قایق جابجا شوند.

وی بیان کرد: علاوه بر خدمات رسانی در ایام بارندگی های پیش بینی شده، امروز در روستای کمب همزمان با بارندگی آتش سوزی رخ داده و ۶ باب منزل مسکونی آسیب دیدند که برای جلوگیری از خسارت بیشتر در زیر باران امدادرسانی و توزیع اقلام امدادی بدون مدارک از قبیل چادر، موکت، پتو و مواد غذایی در اختیارشان قرار داده شد.

به گزارش ایرنا با ورود سامانه بارشی از امروز بارندگی ها در سیستان وبلوچستان شروع شده و براساس پیش بینی اداره هواشناسی شدت بارندگی در ۲ روز آینده افزوده خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.