مردم شیعه و سنی زاهدان از صبح امروز با حضور پررنگ و اجتماع بزرگ در میدان آزاد این شهر و سر دادن شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، انتقام انتقام و ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، خشم خود را از این عمل خبیثانه آمریکا نشان دادند.

مردم همیشه در صحنه زاهدان که از دوران دفاع مقدس تاکنون انس و علاقه خاصی به سردار حاج قاسم سلیمانی داشته و دارند از همان آغازین لحظات شنیدن خبر شهادت این سردار بزرگوار در غم و اندوه فرورفته و خواستار برگزاری این تجمع شدند. 

اجتماع بزرگی که با حضور مردان و زنان، جوانان و نوجوانان شیعه و سنی ، مدیران و مسوولان، کارمندان و کارگران، بازاریان و اصناف برگزار شد نشان از عشق و علاقه مردم سیستان و بلوچستان به سردار دلها بود.

شماری از شرکت کنندگان در این اجتماع شهید سپهبد قاسم سلیمانی را سردار و فرماندهی به تمام معنی مجاهد راه خدا دانسته و اعلام کردند: گرچه در مراسم تشییع جنازه شهدای مقاومت توفیق حضور نداریم اما با این تجمع و اجتماع از راه دور با پیکر غرقه به خون سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان وداع می کنیم.

حسین محمودی یکی از شهروندان زاهدانی گفت: حاج قاسم سلیمانی را همچون قاسم میرحسینی عضوی از خانواده خود می دانیم.

وی افزود: قشرهای مختلف مردم فارغ از هر گونه زبان و قومیتی تنها با عشق به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و این شهید بزرگوار و همرزمانش گردهم جمع شده اند تا یکبار دیگر فریاد مرگ بر آمریکای جنایتکار را سردهند و از مسوولان و رزمندگان نیروی قدس سپاه درخواست کنند در فرصت مناسبت انتقام سختی از جنایتکاران آمریکایی و صهیونیستی بگیرند..

محمد گمرکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به خبرنگار ایرنا گفت: افتخار حضور در جبهه های جنگ تحمیلی در کنار سردار سپهبد سلیمانی را دارم و هر آنچه از اخلاق نیکو و رشادتها و دلاورمردیهای این سرباز ولایت بگوییم بازهم اندک است و حق مطلب ادا نمی شود.

وی افزود: این سردار سرافراز از آغازین سال جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس تا زمان شهادت با مردم و رزمندگان سیستان و بلوچستان ارتباط نزدیک و تنگاتنگی داشتند و بسیاری از رزمندگان حضور در کنار این فرمانده شجاع را بزرگترین افتخار خود می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا طباطبایی‌نسب در این اجتماع بزرگ مردمی اظهار داشت: امروز شیعه و سنی برای نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه کنار هم ایستاده و حضور پررنگی دارند.

این محقق و پژوهشگر دانشگاهی ادامه داد: حضور مردم زاهدان یک نشان مهم دارد و آن هم اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای عوامل مختلف در حوزه اقتدار است تصریح کرد: ایمان و اخلاص نخستین عامل اقتدار است و سردار سلیمانی یکی از افراد با ایمان و اخلاص کامل بود.

حجت الاسلام طباطبایی‌نسب بیان کرد: عامل دوم اقتدار جمهوری اسلامی ایران مردم این سرزمین هستند، مردمی که ولی نعمت این نظام به حساب می آیند و باید همواره خدمتگزار این مردم بود.

وی اظهار داشت: سومین عامل اقتدار مقاومت و استقامت بوده که در سایه این مقاومت دشمن عقب نشینی کرده است.

این محقق و پژوهشگر دانشگاهی تصریح کرد: چهارمین عامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران  پیشرفت و تعالی این نظام از ابتدای انقلاب تاکنون بوده که وجود دانشمندان در عرصه های مختلف نشان از این امر دارد.

وی خاظر نشان کرد: پنجمین عامل داشتن روحیه ایثار و شهادت است که تقدیم شهدای بسیار در راه انقلاب و نظام و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم امامت و ولایت بخوبی نشانگر این ادعاست.

حجت الاسلام طباطبایی نسب  ادامه داد: ششمین عامل وجود مقدس رهبر معظم انقلاب است که همواره با بیانات حکیمانه خود راهگشا بوده و هرگاه اشاره ای بفرمایند مردم  با جان و دل در صحنه حاضر می شوند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: سردار سپهبد سلیمانی نمونه کامل یک فرد مدافع نه تنها برای اسلام بلکه برای تمام بشریت بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد طاهری ادامه داد: سردار سلیمانی نمونه‌ای کامل برای ترسیم آینده ای روشن برای مستضعفان بود.

وی بیان کرد: ثمره خون این شهید بزرگوار تصویب طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق توسط نمایندگان مجلس این کشور است و به طور قطع خون شهدای مقاومت ریشه مستکبران را در این منطقه خواهد سوزاند.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.