چه جمعه تلخی بود که برادران دینی ایران، عراق و سوریه با شنیدن خبر شهادت قهرمانان ملی شان، شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و جمعی از یاران مجاهدشان آن روز را آغاز کردند، جمعه ای تلخ که ناباورانه تمامی مسلمانان به سوگ پروانه هایی نشستند که رئیس جمهور جانی و دیوانه آمریکا بسیار ساده لوحانه فکر می کرد که با ترور این ابرمردهای میدان مبارزه با تروریست های داعش، نامی از آنها باقی نخواهد ماند اما غافل از اینکه نام و آوازه و محبوبیت این شهدا را جهانی کرد.

مگر می شود قاسم باشی و همچون شهدای دشت کربلا با دشمنان بجنگی و قاسم گونه به شهدای کربلا نپیوندی، راه حاج قاسم و مسیر شهادتش از ابتدا نیز مشخص بود، هر اتفاقی غیر از این برای حاج قاسم عجیب می نمود.

اصلا سردار آمده بود که بجنگد، امنیت بیاورد و دست در دست حسین ملکوتی شود و عجیب بود که در سرزمین شهادت حسین و یارانش نیز ملکوتی شد.

چقدر دشمنت باید زبون باشد که از نبرد رو در رو با تو هراس داشته باشد، آخر شوخی که نبود، حاج قاسم بود و همه او را می شناختند، دلیری نترس و بی واهمه که در عمق صحنه های نبرد همیشه شخصا حضور داشت و میدان داری می کرد، گزافه نیست اگر بگوییم که گویی شجاعت جامه ای بود که تنها برازنده قامت حاج قاسم بود چرا که به گواه همرزمانش، در صحنه های نبرد بسیار زیادی حضور داشته بود که احتمال  شهادت در آنها بسیار زیاد، اما گویی خداوند برای او مقدر کرده بود که بماند و کارهای بزرگی را انجام  و مظلومان بسیاری را از ستم گرگ صفتان نجات دهد.

آری، تنها نام سردار سلیمانی بود که لرزه بر اندام داعشیان وحشی می انداخت و تنها حاج قاسم بود که با پیروزی های پیاپی در جبهه های نبرد علیه تروریست های داعش، وعده سه ماهه ای را که برای برچیدن داعش داده بود را حتمی کرد و آرامش و امنیت را به خانه های عراق و سوریه به ارمغان آورد و اسطوره ای ملی و قهرمانی فرامنطقه ای و جهانی شد.

شاید حتی خود ما ایرانی ها نیز تا زمان حمله چند داعشی به مجلس، آنگونه که باید عمق فاجعه داعش را درک نکرده بودیم چرا که بودند عده ای که همیشه به حضور و مبارزه ایران با داعش در کشورهای عراق و سوریه معترض بودند اما آن روز تازه فهمیدیم که امنیت تنها یک واژه نیست بلکه محصول ترکیب درایت و شجاعت و حضور در صحنه است، تازه فهمیدیم که اگر مقابله با داعش به خارج از مرزهای  کشور کشیده نمی شد، چه خانه ها که خراب، چه مادرها که داغدار و چه جانها که فدا نمی شد.

و اینجاست که حاج قاسم به نمادی جهانی تبدیل می شود و قهرمانی محبوب که نه تنها در خاورمیانه که حتی در کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکایی نیز علاقه مندانی دارد، گواه این محبوبیت همان خواننده اسپانیایی است که پس از حادثه ترور سردار، عکس وی را استوری اینستاگرام خود کرد.

آمریکا خیال می کرد پس از حوادث اخیر و اعتراض مردم به مشکلات معیشتی داخلی، اتحاد و و همدلی ملت ایران  از بین رفته است اما امروز با مشاهده حضور گسترده ملت در تشییع قهرمان جهانی محبوب خود، به عینه دید که هنوز مردم پشت ولایت ایستاده اند و در غم رفتن ذوالفقار رهبر، همه اندوهگینند و در گوشه گوشه کشور، جوانان و مردان و زنان و کودکان سر در گریبان اندوه دارند و تنها تسلای آنها وعده انتقام سختی است که منتظر به تحقق آنند.

امروز مردم کشور ثابت کردند که مشکلات موجود را ربط به مسائل دیگر نمی دهند و هرجا که لازم بوده با حضور پررنگ خود دشمنان نظام را سرافکنده کرده اند.

آری، گرچه حاج قاسم رفت، اما امروز هر ایرانی با ثبت سند افتخارات این قهرمان ملی در قلبش و ادامه راه وی نشان خواهند داد که حاج قاسم تنها یک شخص نیست بلک یک نماد است، نمادی که تا  قیامت بر تارک کشورهای مسلمان ظلم ستیز خواهد درخشید و افول نخواهد کرد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.