مردم شهیدپرور بجنورد، که از روز جمعه با شنیدن خبر شهادت این سردار رشید اسلام، مراتب غم و اندوه خود را از حادثه تروریستی آمریکای جنایتکار به شیوه های مختلف نشان داده بودند، امروز نیز به صورت خودجوش هیات های عزاداری و دسته های سینه زنی را به میدان آورده و در حالی که از آسمان برف و باران می بارید، در سوگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر سر و سینه زنان، مسیر میدان شهید تا امامزاده سیدعباس (ع) و گلزار شهدای بجنورد را پیمودند.

مردم مرکز استان خراسان شمالی، اعم از زن و مرد، پیر و جوان، در حالی که پرچم های سبز و سیاه عزا و ماتم و نیز تصاویری از سردار شهید سلیمانی را در دست داشتند، با نوای نوحه خوانی مداحان اهل بیت (ع) همنوا شده و در آستانه ایام فاطمیه، در غم شهادت تربیت یافته بیباک مکتب حضرت امام (ره) و مالک اشتر ولایت، اشک باریدند.  

علی یزدانی یکی از شهروندان بجنوردی حاضر در این آیین، انگیزه حضور خود را تجدید بیعت با سردار سلیمانی و شهدای عرصه مقاومت عنوان کرد و گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی با رفتن خود هنوز در قلب ایران و ایرانیان جا دارد که همین حضور باشکوه و حماسی مردم در چنین صحنه هایی، حاکی از این امر است و برای دشمنان جنایتکار پیام دارد.

بامداد جمعه ۱۳ دیماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیید.  
بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)،  دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند. وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.