همدلی، اتحاد و انسجامی که با عروج این «سردار ملی» در جای جای میهن رسوخ کرده، جلوه‌های شورانگیز و اعجاب‌آوری را رقم زده است و اقوام، گرایش‌ها و اقشار مختلف مردم و مسوولان را در حمایت از آرمان‌های ایران اسلامی و خوانخواهی حاج قاسم بشدت مصمم و راسخ کرده است.

در اتفاقات مهم کشور معمولا رسانه ملی پیشتاز و هدایتگر بوده اما صدا و سیما این بار از امواج توده‌های مردم جا مانده و از همان لحظه انتشار خبر ترور سردار سلیمانی، فضای مجازی و رسانه‌ای شاهد هجوم میلیون‌ها ایرانی شوک‌شده با چشم‌های گریان بود که همه جا را مملو از ابراز عشق و محبت به «سردار دل‌ها» کردند و خونخواه بی‌باک او شدند.

تا جایی که پیام‌رسان اینستاگرام در حرکتی عجیب با فشار دولت آمریکا حذف پیام‌ها، تصاویر، فیلم و هشتگ‌های مربوط به حاج قاسم سلیمانی را در دستور کار قرار داد و صفحه بخشی از دوستداران او را پاک کرده است.

تجمع مردم کرمانشاه در محکومیت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی - ۱۴ آبان

خارج از فضای مجازی هم پُر از واقعیت‌های شگفت‌آور شده است؛ در همان روز اول هزاران تجمع و مراسم عزاداری برای حاج قاسم به راه افتاد از پایتخت گرفته تا دورترین شهرهای کشور. مراسم هایی که پُر از چشم های گریان و سینه های لبریز از بغض ضدآمریکایی بود. پیر و جوان، کرد، ترک و بلوچ و یا چپ و راست هم ندارد، همه صاحب عزا شده‌اند.

داغ سردار محبوب دل‌ها اما آنقدر سنگین است که همه دوستدارانش می خواهند، پیکرش را به آغوش بکشند و میزبان مراسم تشییع او باشند. چندین پویش بزرگ مردمی در شبکه های اجتماعی استان کرمانشاه به افتاده که در تلاشند مسوولان را قانع کنند تا پیکر سردار سلیمانی در این استان هم تشییع شود.

پویش های متعدد دیگری درباره سردار سلیمانی از جمله با عنوان «انتقام سردار دل‌ها» و «من قاسم سلیمانی‌ام» در فضای مجازی جلب توجه می کند و بسیاری از کاربران عکس سردار سلیمانی را به عنوان تصویر پروفایل خود انتخاب کرده اند.

مراسم محکومیت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی - ۱۵ آبان

سراسر خیابان های شهرهای استان کرمانشاه هم مملو از بنر، تصاویر و دلنوشته‌هایی درباره حاج قاسم سلیمانی شده که بسیاری از آنها را مردم عادی و بخش غیردولتی نصب کرده‌اند.

مردم شهرهای مختلف استان کرمانشاه روز جمعه در محکومیت ترور شهید سلیمانی راهپیمایی کردند، روز شنبه هم در تجمع‌هایی خواستار گرفتن انتقام شهادت او از آمریکا شدند و امروز هم مراسم بزرگداشت باشکوهی در مرکز استان برایش گرفتند.

کم نیستند کرمانشاهی‌هایی که برای شرکت در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش عازم تهران شده یا امشب راهی پایتخت می شوند. تمام بلیط های قطارها و هواپیماهای روز یکشنبه خیلی زود فروش رفته و برخی شهروندان هم با خودروی شخصی عازم تهران شده اند.

تجمع مردم کرمانشاه در محکومیت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی - ۱۴ آبان

از صبح جمعه که خبر شهادت سردار منتشر شد تاکنون بحث و خبر اول همه محافل خانوادگی، دوستانه و کاری مردم استان شهادت حاج قاسم است؛ موضوعی که هنوز هم باورش برای خیلی‌ها سخت است.

گذشتن از جان برای حفظ امنیت و اقتدار کشور، شکست تروریست های داعش، مردمی و ساده زیست بودن، صداقت و دوری از حواشی سیاسی از مهمترین مشخصه هایی است که مردم کرمانشاه برای سردار سلیمانی‌ بیان می کنند که به اعتقاد آنان چنین عزت و جایگاهی را در بین ملت ایران و فراتر از آن برایش رقم زده است.

شاید کسی باور نمی کرد در چهلم آشوب‌های پُرهزینه آبان امسال، اقیانوس همدلی و وحدت، جای نگرانی و تفرقه را بگیرد و نقشه ناامیدسازی دشمن را بَرآب کند؛ کاری که خون حاج قاسم کرد و روح تازه‌ای در کالبد ملت و انقلاب اسلامی دمید. شاید بر این اساس است که گفته می شود «شهید سلیمانی» بارها قویتر از «قاسم سلیمانی» است.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.