مازیار مشتاق گوهری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه بعد از حدود ۲ دهه در زاهدان برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره‌های منطقه‌ای مهمترین اتفاقی است که بعد از جشنواره فیلم کوتاه تهران در سینما رخ می‌دهد و این جشنواره‌ها فرصت خوبی برای فیلمسازهاست که علاوه بر دیدن یکدیگر تبادل نظر نیز انجام شود.

رییس انجمن سینمای جوان زاهدان افزود: یکی از مهمترین نکات جشنواره‌ آسوریک برگزاری کلاس‌ها و دوره‌هایی است که به طور همزمان برگزار می‌شود و با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان ۲هزار کیلومتر با تهران فاصله دارد و در زمینه آموزش با مشکل مواجه است، برگزاری این جشنواره و دوره‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: ۲ نشست در زاهدان داریم که شامل نشست فیلمسازی با عکاس‌ها و فیلمسازها در مقاطع مختلف و دوره‌های دانش‌افزایی است.

مشتاق گوهری ادامه داد: در نشست‌های فیلمسازی از ۱۱ استان کشور شرکت می‌کنند اما در نشست دانش افزایی از کل ایران تمام اساتیدی که در انجمن سینمای جوان تدریس می‌کنند حضور دارند و در زاهدان توسط اساتید مجرب‌تر تدریس می‌شود.

وی گفت: جشنواره آسوریک در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس نمایش داده می‌شود که بخش فیلم شامل مستند، داستانی، پویانمایی و تجربی و در بخش عکس، تک عکس و مجموعه عکس است.

رییس انجمن سینمای جوان زاهدان افزود: در این جشنواره همراه با بخش اصلی یک بخش جنبی نیز به نام آیین و محیط زیست برگزار می‌شود که مربوط به فیلم‌های محیط زیستی استان و با حمایت اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان است.

وی اظهار داشت: در نمایش فیلم‌ها منتخب فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران نیز در ۲ بخش بین‌المللی و ملی به نمایش گذاشته شده که تنها بخش بین‌الملل در سینما اشراق و بخش ملی در کل سینماها روی پرده می‌رود.

مشتاق گوهری گفت: به مناسبت جشنواره آسوریک یکسری فیلم بلند داستانی نیز در حاشیه شهر به نمایش درآمده است.

وی افزود: در این جشنواره میزبان ۱۱ استان کشور و ۲۴۰ فیلمساز، کارگردان، تهیه کننده، عکاس، فیلمنامه نویس و نویسنده هستیم که امیدواریم با این اتفاق از این پس سیستان و بلوچستان آن گونه که است به تصویر کشیده شود نه چیزی که در گذشته به نمایش گذاشته شده است.

رییس انجمن سینمای جوان زاهدان بیان کرد: سیستان و بلوچستان همیشه به صورت منفی به تصویر کشیده شده و باید چهره واقعی این استان را نشان داد که امیدواریم از طریق این جشنواره ۲۴۰ سفیر داشته باشیم که این منطقه را به کل ایران و حتی جهانیان معرفی کنند.

وی گفت: فیلم‌های این جشنواره در کل سطح شهر و حاشیه شهر شامل سینما هلال، اشراق و تالار ملاصدرا به نمایش گذاشته شده و دیدن آنها برای همه مردم رایگان است.

 به گزارش ایرنا شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک از ۹ تا ۱۲ دی جاری به مدت چهار روز با شرکت ۱۱ استان در زاهدان در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.