حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی روز سه شنبه در همایش بصیرت افزایی تیپ ۳۸۸ نیروی زمینی ارتش ایرانشهر اظهار داشت: خدمتگزاری به نظام اسلامی و مردم توفیق بزرگی است که خداوند به شما عطا کرده و البته خدمت در مناطق محروم اجر و پاداش بیشتری دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: حضرت زینب (س)نقش بزرگی در حرکت دینی، سیاسی و اجتماعی اسلام داشت و ایشان می بایست الگوی همه ما در تحولات اجتماعی تاریخ باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ایثارگری و فداکاری حضرت زینب(س) در حدی بود که ایشان در روز عاشورا علاوه بر برادران ۲ فرزندشان نیز شهید شد اما ذره ای از مسیر امام و دفاع از اسلام دست بر نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: این روزها یادآور حضور هوشمند و بصیرانه مردم در دفاع از انقلاب و اسلام در سال ۸۸ است، زمانی که فتنه رخ می دهد در واقع حق و باطل با هم مخلوط می شود که در چنین حالتی شناخت حق از باطل سخت است و در واقع تبدیل به یک امتحان بزرگ می شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در زمان بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) فتنه های زیادی رخ داد که در چنین شرایطی شناخت حق از باطل سخت شده بود.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: آن چیزی که در این فتنه ها مهم است اینکه اگر دشمن حق و باطل را با هم مخلوط می کند ما نیز باید با تحلیل روشن نسبت به جدا کردن حق از باطل اقدام کنیم و دیگران را نیز آگاه سازیم.
حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان کرد: اگر بتوانیم نسبت به تحلیل اطراف خود قوی شویم، می توانیم خود را نجات دهیم و در این راه خداوند برای ما شاخص قرار داده است و آن قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) و امروز علما و بزرگان دین بویژه مقام معظم رهبری است که می توانیم حق را بر طبق آن پیدا کنیم.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: در زمان امام حسین(ع) عده زیادی برای تغییر نظر امام نسبت به سفر کربلا به ایشان مراجعه کردند و خواستند حضرت را از سفر منصرف کنند اما امام حسین (ع) نگاهی به بلندای تاریخ داشتند و به دنبال آگاهی تاریخ بودند.

وی افزود: در طول نهضت امام حسین(ع) از حضرت زینب(س) جمله ای مبنی بر منصرف کردن سفر برادر نمی بینید و ایشان با تمام وجود گوش به فرمان امام خود داشتند و تا هر جا که امام بودند حضرت زینب (س) نیز بودند و حتی بعد از عاشورا نیز ادامه نهضت بر دوش ایشان بود که این حرکت زینبی همان درس بزرگی است که ما باید از این بانوی بزرگ اسلام بگیریم و ایشان را در مقابل فتنه ها الگوی خود قرار دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.