علی ملاشاهی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی شماره ۸ اظهار داشت: این سامانه نواحی شمالی، مرکزی و نوار غربی سیستان و بلوچستان را دربر خواهد گرفت.
وی افزود: بارش باران، در برخی نقاط رگبار و رعد و برق با احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما، مه آلودگی و بارش برف در دامنه ارتفاعات تفتان و بزمان از جمله مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی در استان است.
رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت این سامانه روز پنجشنبه به پایان می‌رسد، تصریح کرد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در طول فعالیت این سامانه رخ می‌دهد بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود از روز پنجشنبه وزش باد شدید در نوار شرقی، غرب، جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین سواحل و روی دریای عمان آغاز شود که این امر کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما را در این مناطق در پی دارد.
ملاشاهی با بیان اینکه وزش این باد تا شنبه هفته آینده ادامه دارد، اظهار داشت: احتمال گرد و خاک،کاهش دید و مواج شدن دریای عمان در طول این مدت وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: رعایت نکات بهداشتی در زمان غبارآلود شدن هوا و محافظت از محصولات گلخانه‌ای توصیه می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.