ایرج مصطفوی رو جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه های پیش یابی، با ورود سامانه بارشی به استان سمنان، تا روز یکشنبه هفته آینده، در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک، بارش باران و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد:  دمای هوا بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش نسبی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: مه‌آلودگی و بارش باران در برخی نقاط، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در غالب نقاط با شدت بیشتر در نواحی شمالی، مرکزی و شرقی استان سمنان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه وزش باد بسیار شدید و طوفانی برای سمنان پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: وزش باد در نواحی شمالی و ارتفاعات استان سمنان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مصطفوی، به مخاطرات احتمالی رواناب نقطه‌ای و تندباد در برخی نواحی شمالی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به بارش باران و وزش باد بسیار شدید روز یکشنبه، اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه ضرورت دارد. 

وی ابراز داشت: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای مرکز استان ۱۸ و بیشینه دمای آن ۳۵ درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: نردین با کمینه هفت درجه سانتیگراد خنک‌ترین و حسینان با حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به مهدیشهر و میامی با ۴۶ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.