محمد اسلامی در حاشیه بازدید از نقاط حاشیه شهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حاشیه‌نشینی چابهار باید سالها پیش مهار و ساماندهی می‌شد تا با این بحران فعلی و انبوه جمعیت بدون امکانات اولیه رو به رو نمی‌شدیم.

وی افزود: باوجود مشکلات مالی دولت، ایجاد و ساخت واحدهای مسکونی در تمام نقاط حاشیه شهر بویژه مناطقی نظیر مراد آباد، کمب و نوار شرقی و غربی در نظر گرفته شده و بزودی شاهد توسعه همه جانبه و بهره مندی مردم از تمام امکانات خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ستادهای معین بنیاد مسکن چهار استان مستقر در چابهار در مناطق حاشیهنشینی تمام زیربناها، خیابان کشی، تخریب ها و مشخص کردن حریم های مسکونی و اداری و تشکیل پرونده ها را انجام داده اند و پیشرفت کارها خوب است.

وی ادامه داد: مردم با بنیاد مسکن همکاری کنند تا بتوانیم این منطقه را بطور کامل ساماندهی و درد و رنج مردم را پس از سالها انتظار با همت دولت کمتر کنیم.

اسلامی بر تسریع در ساماندهی، تخصیص تمام امکانات نظیر برق، آب، بهداشت، آموزش و سایر نیازمندی ها در مناطق حاشیه شهر چابهار تاکید کرد.

۷۰ هزار نفر در نقاط حاشیه شهر و بدون امکانات زندگی می کنند

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از ۷۰ هزار نفر در بیش از ۱۰ نقطه حاشیه شهر بدون امکانات اولیه نظیر برق، آب، بهداشت، مدرسه و راه زندگی می کنند.

رحمدل بامری افزود: در طول ۲ سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته و ساماندهی بیش از ۱۲ هزار خانوار در دستور کار است و بزودی شاهد ساماندهی اصولی آنان خواهیم بود.

وی گفت: همت دولت در ساماندهی حاشیه شهر چابهار ستودنی است و جا دارد از تلاش های استاندار سیستان و بلوچستان قدردانی شود.

به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی به منظور آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار، ساخت شهر جدید تیس و بازدید از زیرساخت های حمل و نقل ریلی، هوایی، جاده‌ای و بندری سفری سه روزه به استان سیستان و بلوچستان (زاهدان و چابهار) داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.