به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این جشنواره گفت: بیشترین مشارکت خیران در میان استانهای کشور مربوط به این استان است.
علیرضا نخعی با اشاره به پیش بینی 55 هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه آموزش و پرورش در بودجه سال 98 کشور بیان کرد: 13 درصد از بودجه کشور از میان 600 دستگاهی که از دولت پول می گیرند، به آموزش و پرورش تعلق دارد.
وی افزود: آموزش و پرورش دستگاهی هزینه بر است که ضرورت دارد برای رفع مشکلات حوزه های آموزشی سایر دستگاهها و خیران و اقشار مختلف مردم با دولت همکاری کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در سه سال اخیر حدود یک هزار مدرسه در استان سیستان و بلوچستان اضافه شده و هم اینک 7 هزار و 300 فضای آموزشی با ظرفیت پذیرش 770 هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان وجود دارد و 38 هزار فرهنگی در امر آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان مردم استان فعال هستند.
نخعی گفت: در 822 نقطه از استان پهناور سیستان و بلوچستان به صورت روستا مرکزی کار سرویس دهی به دانش آموزان برای حضور در مدارس انجام می شود.
وی با اشاره به فعالیت حدود 200 مدرسه شبانه روزی در استان بیان کرد: مهمترین نیاز و ضرورت در استان ایجاد مدارس شبانه روزی و توانمند کردن دانش آموزان و اهمیت دادن به تولیدات در مدارس و کیفی سازی آموزشها است.
وی اظهار داشت: 5 درصد از سهم عوارض پرداختی در شهرها باید در مباحث آموزشی هزینه شود اما در سیستان و بلوچستان به لحاظ مشکلات مالی و فقر و محرومیت مردم کمتر مشارکت اقشار جامعه را در حوزه های پرداخت عوارض ساخت و ساز و غیره شاهد هستیم.
فرماندار شهرستان خاش نیز با اشاره به اینکه دولت به سهم و توان خود در حوزه های مختلف هزینه می کند گفت: با توجه به وسعت بالا و پراکندگی جمعیت در خاش و شهرهای استان و محرومیت های مردمی مشارکت افراد خیر در جهت حل مشکلات و تامین بخشی از نیازهای آموزشی ضروری است.
حمیدالدین یوسفی اظهار داشت: در حدود هشت ماه اخیر کار ساخت و تجهیز افزون بر 30 فضای آموزشی را با همکاری خیران و مساعدتهای دولت در این شهرستان آغاز کرده ایم که در همین راستا یک خیر با مشارکت فرمانداری برای ساخت 20 واحد آموزشی اعلام آمادگی کرده و بخشی از کارها نیز از مدتی قبل شروع شده است.
وی ادامه داد: مردم خاش از 70 سال قبل نشان داده اند که در امر مدرسه سازی موفق ظاهر شده اند و اسناد آن در مدرسه تاریخی کوشته که تاریخ ساخت آن به سال 1326 برمی گردد، موجود است.
فرماندار خاش تاکید کرد: همت بلند مردم این شهرستان برای مقابله و ریشه کنی بی سوادی و کم سوادی و رفع کاستی و کمبودهای حوزه آموزشی لازم و ضروری است لذا می طلبد همگان با دلسوزی و با تمام توان پای کار بیایند و مشکلات را رفع کنند.
خالد کرد مدیر آموزش و پرورش خاش هم گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه داد.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.