احمدعلی موهبتی روزجمعه در بازدید از ستاد انتخابات چابهار اظهار داشت: روند نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات در سراسر حوزه‌های انتخابیه استان مطلوب است و امیدواریم قشرهای مختلف با سلایق و شایستگی ورود کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های مجموعه ستاد انتخابات چابهار خاطرنشان کرد: تلاش فرمانداران در طول چند ماه مانده به روز انتخابات بیشتر شده که جا دارد از همه دست اندرکاران قدردانی شود.

وی بیان کرد: شرایط و امکانات در سراسر استان از ماه‌ها قبل فراهم شده و هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات اسفند سالجاری وجود ندارد.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: روند نام نویسی در حوزه انتخابیه چابهار در طول روزهای گذشته خوب بوده و حدود ۳۰ نفر تاکنون نام نویسی کرده‌اند.

رحمدل بامری افزود: فرایند بررسی صلاحیت این افراد توسط هیات‌های نظارت بر انتخابات پس از پایان نام نویسی آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم شده و شعب اخذ رای در روز جمعه دوم اسفند سال جاری آماده پذیرش رای دهندگان خواهند بود.

به گزارش ایرنا داوطلبان برای نام نویسی در انتخابات باید اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس­‌دار و یک نسخه تصویر همه صفحات، یک قطعه عکس جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر(حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست، مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی را به وزارت کشور و یا فرمانداری­‌های مراکز حوزه‌­های انتخابیه ارائه دهند. 

نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مدت هفت روز تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت.

داشتن مدرک کارشناسی ارشد و حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن از جمله شرایط ثبت‌نام بوده و پس از طی مراحل ثبت نام از همان روز کار بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه آغاز و تا ۲۱ آذر ادامه خواهد داشت و از ۱۷ تا ۲۶ آذر نیز صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی بررسی می‌شود.

هر دوره نمایندگی (دوره کامل) جهت اعمال تبصره (۳) ماده (۲۸) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.