صاحب‌گل صالحی روز پنجشنبه در دیدار با مدیر و کارشناسان مرکز بهداشت خاش بیان کرد: سلامتی برای همه لازم و ضروریست و هر خانه باید یک پایگاه سلامت باشد.
وی افزود: اجرای برنامه های سلامت محور در جامعه با مشارکت داوطلبان سلامت به تحقق اهداف خدمت رسانی و ارتقای شاخص‌های خدمات حوزه سلامت کمک می‌کند.
رییس مرکز بهداشت خاش نیز گفت: اجرای برنامه‌های آگاهی بخشی، آموزشی و بهره گرفتن از توان بهداشت یاران و حضور کارشناسان بهداشتی در مدارس و اطلاع رسانی‌های مستمر با هدف کاهش دادن هزینه های درمانی مردم در سطح شهرستان از اهداف و برنامه های این مرکز است.
علی نقی‌زاده اظهار داشت: در هر شرایط و فصول سال ویژه برنامه‌های خاصی تدوین و اجرا می‌شود تا از وقوع شرایط حاد و بحرانی پیشگیری شود و با اجرای موفقیت آمیز این قبیل برنامه‌ها بالاترین شاخص‌های مقابله با بیماری‌ها را داشته‌ایم.
وی ادامه داد: خاش با جذب افزون بر ۸۰۰ داوطلب سلامت در محلات و ادارات و مشارکت دادن آنان در حوزه های سلامت شهری و روستایی عملکرد مطلوبی را داشته و از ظرفیت داوطلبان سلامت در سطح محلات شهری و نقاط روستایی و عشایری بهره گرفته می شود.
رییس مرکز بهداشت خاش گفت: نقش بیماریابی و آشنایی و تخصص داوطلبان سلامت و نیز تشخیص زودرس امراض و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از شیوع بیماری‌های واگیردار مانند وبا و آنفلوانزا و غیره در جامعه جلوگیری می کند.
نقی‌زاده افزود: با مشارکت دادن داوطلبان سلامت در هر خانواده یک نفر به عنوان سفیر سلامت خانواده در سه حوزه پیشگیری و ارتقای سلامت، درمان‌های اولیه و توان بخشی تربیت می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.