الیاس حضرتی روز جمعه در بازدید از بندر و حاشیه شهر چابهار در جمع مردم و مسئولان اظهار داشت: چابهار قابلیت های فراوانی در زمینه تجارت، ترانزیت، گردشگری و کشاورزی دارد و نباید در چند متری دریا و بندر مردم فاقد هرگونه امکانات رفاهی زندگی باشند.

وی با ابراز خرسندی از آغاز طرح ساماندهی حاشیه شهر چابهار افزود: تسریع در خدمات رسانی به مردم موجب رضایتمندی این قشر محروم می شود.

وی گفت: زیرساخت های چابهار در زمینه حمل و نقل، پذیرش گردشگر، شاخص های دسترسی به خدمات و رفع مشکلات برق، آب و راه مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بندر شهید بهشتی چابهار می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی را با ایفای نقش ترانزیتی مرتفع کند.

حضرتی تصریح کرد: بندرچابهار موقعیت مناسبی برای توسعه و آبادانی این منطقه محروم از کشور را دارد و مسئولان باید نسبت به جایگاه آن امکانات لازم را پیش بینی و مشکلات مردم را مرتفع کنند.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات چابهار را در سطح ملی پیگیری تا به نتیجه مطلوب برسد.

۷۰ هزار جمعیت حاشیه نشین چابهار نیازمند ساماندهی هستند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: ۷۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین در سکونتگاه‌های غیر رسمی مناطق مختلف چابهار نیازمند ساماندهی هستند.

رحمدل بامری با اشاره به اینکه در حدود ۲۰ سال مردم بدون هرگونه امکانات در حاشیه شهر روزگار را سپری کرده اند، افزود: کار ساماندهی آغاز و بیش از ۱۲ هزار خانوار شناسایی و برای آنان پرونده تشکیل شده است.

وی بیان کرد: هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای ساماندهی تحویل بنیاد مسکن شده است و اقدامات برای ساماندهی و ارائه امکانات برق، آب، بهداشت، راه و مدرسه تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

وی از مسئولان خواست تسریع در کارها می تواند بخشی از مشکلات را مرتفع کند.

به گزارش ایرنا رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی علاوه بر شرکت در همایش فولاد و نشست با مدیران استانی و محلی، در ادامه سفر به چابهار امروز جمعه به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، نماینده مردم چابهار کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار، شهردار بندر چابهار و جمعی از مسئولان اجرایی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری- صنعتی، بندر شهید بهشتی و منطقه حاشیه‌ شهر و طرح های در دست اجرا چابهار بازدید کر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشستی با عبدالرحیم کردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، حسین گروسی معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با حضور اعضا اتاق بازرگانی، فعالان اقتصادی، تجار، صنعتگران و کارآفرینان منطقه آزاد چابهار مسائل و مشکلات را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.