محمدمهران امینی‌فرد روزجمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دستگاه تصویربرداری دیجیتال با صرف هزینه‌ای بالغ بر پنج هزار یورو با ارز دولتی خریداری شده است.

وی افزود: مهمترین مزیت این نوع دستگاه در مقایسه با نوع آنالوگ آن می توان به صرفه جویی در وقت و هزینه بیماران، کیفیت بالای رادیوگرافی و بالطبع تشخیص دقیق، کاهش مدت زمان تحت اشعه بیمار و کاربر دستگاه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: با راه اندازی دستگاه مذکور، خدمات رادیولوژی و تشخیصی درمانی مراکز درمانی و بیمارستانها بصورت دیجیتالی و با حداکثر کیفیت وحداقل خطا به بیماران محترم و مراجعان ارائه خواهد شد.

وی با تشریح برخی از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی در بخش های مختلف خاطرنشان کرد: اورژانس بعنوان خط مقدم درمان نقش تاثیرگذاری در کاهش تلفات مصدومان و مجروحان حوادث و سوانح در جنوب استان ایفا کرده است.

امینی‌فرد ادامه داد: خدمات همکاران اورژانس را نمی توان با پول ارزش‌گذاری کرد بلکه خدمت به خلق از ارزشهای معنوی دین مبین اسلام و انسانیت است و این خدمات در تاربخ ثبت خواهد شد.

وی گفت: بزرگترین مجموعه فوریت‌های پزشکی استان با ۸۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی هستیم و باتلاش تمام همکاران خوشبختانه جز ۱۰ دانشگاه بزرگ کشور در زمینه کمیت و کیفیت هستیم.

وی بیان کرد: علاوه بر راه اندازی اورژانس هوایی ایرانشهر پیگیریهای لازم برای راه اندازی اورژانس هوایی چابهار نیز انجام شده است.

وی افزود: پیگیری لازم در زمینه ایجاد آموزشکده فوریت‌های پزشکی چابهار برای جذب دانش آموختگان بومی در حال انجام و راه اندازی پایگاه آموزشی اورژانس پیش بیمارستانی بمنظور ارتقا کمی و کیفی آموزش پرسنل از جمله برنامه های مد نظر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: بزودی کلنگ ۳۳  پایگاه اورژانس جدید به زمین زده خواهد شد و پوشش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و فوریتهای پزشکی به طرز چشمگیری افزایش می یابد.

امینی فرد گفت: با شاخص های کشوری در حوزه بهداشت و درمان فاصله زیادی داریم و باید برای رسیدن به شاخص های کشوری بیش از پیش تلاش کنیم.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.