یاسر هاشمی رفسنجانی، مدیرعامل موسسه خیریه "رها" از برخی پروژه‌های درمانی در شهر یاسوج از جمله مرکز پزشکی هسته‌ای، مرکز بیماری‌های خاص، بخش اورژانس و چند ساختمان بازدید کرد .

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر پرویز یزدانپناه- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در نشست با هاشمی رفسنجانی با تشریح دلایل محرومیت‌های تاریخی این استان گفت: بدون شک رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان نیازمند ورود خیرین است .

وی خواستار مشارکت موسسه خیریه رها در برخی پروژه‌هیا حوزه بهداشت و درمان شد و افزود: انتظار داریم این موسسه شهرستان کهگیلویه بزرگ را به صورت ویژه ببیند و در صورت امکان برای احداث برخی پروژه‌ها در این حوزه مشارکت کنند .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروژه همراه سرای بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج بعد از مدتی از آغاز فعالیت و اتمام تعهد خیر متوقف شد، اظهارکرد: امیدوارم با ورود موسسه خیریه رها این پروژه در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد .


یاسر هاشمی رفسنجانی، مدیرعامل موسسه خیریه رها نیز در این نشست گفت: هدف ما از حضور در شهر زیبای یاسوج در حوزه نظام سلامت و مسئله درمان و بخصوص مسئله بیماران و به تبع آن همراهان بیمار بوده است .

وی افزود: یاسوج مرکز استان بوده و به تبع نوع شهریت آن و کلان شهر بودن نسبت به استان باعث سرمایه گذاری مراکز درمانی در مرکز استان شده و  بیماران در سراسر استان به این شهر سفر می‌کنند که در حوزه درمان مورد پذیرش قرار می گیرند .

هاشمی رفسنجانی اظهارکرد: موضوع جدی که عمدتا در کلان شهرها، مراکز استان و نیز در پایتخت مطرح است و به طور جدی معضل شده، مشکل همراهان بیمار است که باید شرایط و خدماتی که برای آنها معین شده است را اجرا کنیم، اما متاسفانه این خدمات ارائه نمی شود و همواره همراهان بیمار در اطراف بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت نامنظم و ناهمگون در شرایط بد در چادر شب را روز می کند که باید چتر حمایتی در این خصوص صورت گیرد .

مدیرعامل موسسه خیریه رها خاطرنشان کرد: در تهران نیز کارهای خوبی در این خصوص انجام داده‌ایم، کارهای مطالعاتی و اجرایی مناسبی به عنوان همراه سرا(پروژه همراه سرای آنلاین) و مسائلی از این دست داشتیم و امروز با خیرین سلامت ضهر یاسوج گفت و گو کرده و بازدیدهایی نیز انجام دادیم و خوشبختانه این فرصت ایجاد شد تا در این حوزه با امکانات مستعدی که شهر یاسوج دارد کمک کنیم تا به نحوی بخشی از این مشکل را حل نماییم .

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در این سفر همچنین بازدید هایی از مرکز پزشکی هسته‌ای، مرکز بیماری های خاص، بخش اورژانس و چند ساختمان دیگر داشتیم که سعی کردیم تا نیاز ها و مشکلات این حوزه ها را بررسی نماییم و در صورت امکان پذیر بودن پیگیری و توجه ویژه نماییم .

وی ادامه داد: مراکزی که مورد بازدید ما با امکانات خدماتی و رفاهی که دارند هنوز به چند میلیارد نیاز دارند تا به استاندارد عادی برسند و این توجه بیشتر دولت به این مناطق به خصوص مناطق محروم را می طلبد تا جدی‌تر در این راستا قدم برداشته شود .

مدیرعامل موسسه خیریه رها عنوان کرد: همراه سرای بیماران می‌تواند به عنوان اولین پروژه ما در راستای خدمت رسانی به مردم شریف این استان باشد که درصدی از کارهای آن پیشرفت کرده و نیز طراحی و موقعیت مکانی درست و مناسبی داشته که حدود 100 میلیون تومان هم بودجه به آن تخصیص داده شده و امید است کارهای این پروژه که هم اکنون متوقف شده شروع و به زودی افتتاح شود .

هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: در خصوص شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان نیز صحبت شده مقرر شد برنامه ریزی و اطلاعات لازم از نوع و میزان مراکز درمانی، میزان مراجعه بیماران خارج از استان و خارج از شهر صورت گرفته و جمع آور شود زیرا امکان دادن زمین هست و پس از تعیین دیتاها و آمار درست طراحی های لازم انجام پذیرد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.