رئیس مرکز آموزشی و درمانی طالقانی تبریز گفت: آمار زایمان طبیعی بار اول در بیمارستان طالقانی تبریز به آمار کشوری و استاندارد جهانی بسیار نزدیک شده است، امیدوارم این افزایش در روزهای آتی ادامه داشته باشد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بهزاد سروران در مراسم گرامیداشت روز جهانی ماما، با بیان این‌که بیمارستان طالقانی تبریز طی چهار سال گذشته توانسته موفقیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف از جمله  ترویج زایمان طبیعی و بی درد کسب کند، گفت: با توجه به قدیمی و فرسوده بودن بیمارستان طالقانی، اقداماتی در جهت بازسازی آن انجام شده و بخش ویژه‌ی زایمان طبیعی نیز ایجاد شد. 
 وی افزود: بیمارستان طالقانی اولین مرکز در شمالغرب کشور است که دارای هشت اتاق‌ خصوصی برای زایمان طبیعی (LDR)  در 800 متر مربع بوده است، با تلاش پرسنل و تیم کار در ترویج زایمان طیبعی و بی درد موفقیت‌های خوبی کسب کردیم. 
 وی با بیان این‌که پزشکان متخصص مامایی مقیم در بیمارستان طالقانی تبریز به طور 24 ساعته حضور دارند، گفت: با توجه به تامین امکانات لازم برای زایمان طبیعی در بیمارستان، توانستیم با حضور اعضای هیئت علمی و ماما‌ها زایمان طبیعی را ترویج دهیم. 
 رئیس مرکز آموزشی و درمانی طالقانی تبریز ادامه داد: اساتید و متخصصان پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری به همراه دانشجویان در این مرکز حضور دارند و باعث افزایش زایمان طبیعی و بی‌درد می‎شوند، تمامی این همکاری‌ها و تلاش‌ها باعث شده دانشگاه رشته‌ی دکترای مامایی بالینی را نیز به دیگر رشته‌ها اضافه کند. 
وی بیان کرد: علاوه بر متخصص بیهوشی اتاق عمل، یک متخصص بیهوشی مقیم نیز برای انجام زایمان بی‌درد نیز تعیین شده تا در صورت بروز عارضه‎ای، مداخله به موقع انجام شود. 
سروران به گسترش تبلیغات در مطب‌ها، مراکز درمانی و کلینیک‌ها برای ترویج زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان طالقانی تبریز تاکید کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.