حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان با تسلیت به بازماندگان حادثه قطار زاهدان اظهار داشت: خروج قطار زاهدان- تهران دل همه‌ی ما را داغدار کرد و مسئولان برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

به گزارش ایرنا حادثه واژگونی قطار زاهدان- تهران ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه عصر روز گذشته در فاصله ١٠٠ کیلومتری از مسیر زاهدان و ٢ کیلومتری ایستگاه شورو رخ داد.

تعداد کل مسافران این قطار ۲۵۰ نفر بود که از این تعداد پنج نفر کشته و ۱۵۷ نفر مجروح شدند.

۱۳۲ مصدوم حادثه ریلی زاهدان - تهران بعد از دریافت خدمات اولیه پزشکی از بیمارستان‌های زاهدان مرخص شدند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان با تبریک به مناسبت بازگشایی مدارس و سالروز میلاد باسعادت امام محمدباقر(ع) افزود: علم و اخلاق ۲ بال رشد جامعه و از راه‌های دستیابی به تقوی فردی و اجتماعی هستند که برای موفقیت یک جامعه باید علم و اخلاق در آن رواج پیدا کند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد:سیستان و بلوچستان از لحاظ شاخص‌های آموزش و پرورش در ذیل جدول قرار دارد بنابراین اهتمام به گسترش کمی و کیفی آموزش و پرورش در استان باید بیشتر باشد.

 نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: در این استان جمع زیادی از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل داریم که مسئولان تدابیر لازم را برای تعلیم این دانش‌آموزان اتخاذ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: تلاش برای ارتقای کیفی مدارس حوزه علمیه باید صورت گیرد و حوزه‌های علمیه هم باید تلاش کنند در عرصه‌های مختلف جامعه حضور موثر داشته باشند. 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: اهتمام و تلاش همه‌ی دستگاه‌های ذیربط برای تعلیم و تربیت، رشد اخلاقی، معنوی، انگیزشی،رشد عقلانی، فکری و قدرت تحصیل باید بکار گرفته شود.

امام جمعه زاهدان گفت: در هفته گذشته در نشستی که با رئیس دستگاه قضا داشتیم تقویت دستگاه‌های قضایی سیستان و بلوچستان مورد تاکید قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلین محامی اظهار داشت: استمرار مبارزه با مفاسد اقتصادی، اداری و دیگر مفاسد در سیستان و بلوچستان نیز همانطور که در کل کشور آغاز شده نباید مقطعی باشد و مردم باید آثار آن را ببینند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: باید جلوی فساد گرفته شود و زمینه سالم برای اشتغال، کار و سرمایه‌گذاری و فعالیت سالم اقتصادی فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: دستگاه قضا باید مظهر عدالت نظام جمهوری اسلامی باشد و با همه‌ی مردم بصورت یکسان عمل شود.

۸۰۰۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.