محمدصادق معتمدیان شامگاه دوشنبه در دیدار رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: علیرغم تمام خدمات و زیرساخت‌ها در دهه گذشته شاهد مهاجرت‌های روستاییان به خارج از استان و مناطق حاشیه‌ای بوده‌ایم.

وی افزود: ستاد اجرایی در دهه‌های اخیر با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری نسبت به مناطق توسعه نیافته و کم برخوردار، خدمات ارزشمند و درخور توجه‌ای به مناطق محروم ارائه کرده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه احداث منازل نیازمندان، مدرسه، مساجد، خانه‌های عالم، مراکز درمانی، جاده‌های روستایی، آبرسانی و برق رسانی اقدامات مطلوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: هرجا نیازی بوده بنیاد برکت نیز حضور داشته و در برخی استان‌ها از نزدیک شاهد خدمات مجموعه ستاد به خصوص بنیاد برکت بوده‌ایم. 

معتمدیان توجه جدی به بحث اشتغال را یکی از رویکردهای ارزشمند در ستاد اجرایی فرمان امام ذکر کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته برای نقاط کمتر برخوردار اقدامات و فعالیت‌های عمرانی بیشماری انجام داده که می‌توان به برق‌رسانی، اینترنت، گاز و آبرسانی اشاره کرد اما در زمینه معیشت کمتر توجه شده است. 

وی ادامه داد: در همین خراسان جنوبی پیش از استان شدن جاده روستایی آسفالت نبود اما اکنون بیش از ۶ هزار کیلومتر جاده روستایی آسفالت شده است و در همه دولت‌ها با کمک‌هایی که نظام به این مناطق کرده همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در چند سال اخیر نهضت خوبی در مجموعه نظام اتفاق افتاده است گفت: یکی از دستگاه‌هایی که در این زمینه با مدل‌های توسعه‌ای برای مناطق محروم خوب عمل کرده، ستاد اجرایی فرمان امام است که شاهد ایجاد اشتغال در روستاها هستیم. 

وی با اشاره به ساخت بیش از ۲۰۰ کلاس درس در استان توسط بنیاد برکت اظهار داشت: کمک به ساخت مساجد، آبرسانی به روستاها و سایر زیرساخت‌های بهداشتی، درمان و غیره نیز خدمات ارزشمند و مشهود است. 

معتمدیان با بیان اینکه اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی است افزود: ستاد اجرایی فرمان امام در نهبندان به عنوان معین ورود پیدا کرده و طرح‌های مشارکتی خوبی انجام شده که امروز شاهد افتتاح چند طرح بنگاهی و اقتصادی هستیم که نشاط در این مجموعه‌ها دیده می‌شود. 

وی با اشاره به ماموریت جدید ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای کمک به مناطق سیل زده بیان کرد: از چند ماه گذشته طرحی در قالب اشتغال براساس مزیت‌های استان شروع شده که با کمک ستاد اجرایی فرمان امام شاهد اجرای طرح تبدیل استان به هاب منطقه‌ای شتر هستیم. 

استاندار خراسان جنوبی ظرفیت‌های استان به ویژه ۶ شهرستان را در پرورش شتر یادآور شد و گفت: امید است پایان ۲ سال، بعد از برآوردها شاهد ایجاد ۱۲ هزار شغل در سطح مناطق روستایی استان باشیم. 

وی ادامه داد: این طرح بزرگ تکمیل زنجیره پرورش شتر که تفاهم‌نامه آن در این سفر امضا می‌شود، برای مباحث بهداشتی و قرنطینه‌ای دام‌ها و تامین دام موردنیاز تحولی در مناطق روستایی ایجاد خواهد کرد.

معتمدیان گفت: دستگاه‌های مختلفی علاوه بر خدمات دولت در این حوزه مشغول خدمت رسانی به مناطق محروم روستایی و مرزی و کمتر توسعه یافته هستند. 

وی افزود: سپاه در قالب قرارگاه سازندگی به خصوص در مباحث عمرانی و اشتغال منشا خدمات ارزشمندی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سایر قرارگاه های سپاه، آستان قدس و کمیته امداد در بخش‌های مختلف کمک‌های خوبی برای اشتغال انجام داده‌اند و نهضتی برای خدمت‌رسانی به مناطق کمتر توسعه یافته در حال شکل‌گیری است که از گذشته نیز بوده اما با شتاب بیشتر و انسجام و هم‌افزایی دنبال می‌شود. 

۹۸۹۳*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.