حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی روز پنجشنبه در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در مسجد آل رسول ایرانشهر برگزار شد؛ ماه محرم را فرصتی مغتنم برای عمومی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و بر استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی در این باره تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت احیای سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه اسلام اظهار داشت: دشمن در مسائل فرهنگی جامعه اسلامی بسیار سرمایه‌گذاری کرده و از قویترین ظرفیت‌های خود استفاده می کند که لازم است مردم و مسئولان متوجه وظیفه دینی خود در این زمینه شوند.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به شرایط کنونی جامعه و جهان اسلام افزود: امام حسین(ع) اصلاح جامعه کفر و فساد را با پیروی از این فریضه الهی به‌نام نهضت عاشورا آغاز کردند و این راه باید همچنان برای سربلندی اسلام و مسلمانان‌تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: امروز بزرگترین منکر در دنیا آمریکاست و مقاومت در مقابل شیطان بزرگ، بزرگترین معروف است.

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر نیز با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: امام حسین علیه السلام با قیام خود هویت و آزادی به انسان ها بخشیدند.

مولوی عبدالصمد کریم زایی با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر یکی از اهداف مقدس و بلند امام حسین (ع) بود افزود: اهمیت این ۲ فریضه الهی تا بدانجاست که سایر فرایض و دستورهای اسلامی در پرتو اجرای آن بر پا داشته می شود.

۷۳۱۴**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.