احمد غلامی روزدوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  این اقلام شامل انواع قرص، آمپول، کپسول، پودر و شربت غیرمجاز، تاریخ مصرف گذشته و تقلبی بود که بیشتر آنها برای عرضه و فروش در داخل کشور توسط افراد سودجو بصورت قاچاق از مرزهای شرقی وارد سیستان و بلوچستان شده بود.

وی گفت: داروخانه‌ها تنها مراکز مجاز برای عرضه و فروش اقلام دارویی و مکمل‌های ورزشی و رژیمی هستند.

 دبیر واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: تمامی اقلام دارویی، آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های وارداتی باید دارای برچسب زرد رنگ کنترل اصالت و سلامت الصاق شده بر روی محصول باشند و خرید و فروش این اقلام از طریق تبلیغات در فضای مجازی و یا بصورت اینترنتی غیرقانونی و ممنوع است.

غلامی با اشاره به کیفیت بالای داروهای تولید داخل از مردم درخواست کرد برای مصرف داروهای خارجی اصرار نکنند زیرا نمونه بسیاری از داروهای وارداتی با کیفیت خوب داخل کشور تولید می‌شود.

دبیر واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق اقلام سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: محصولات دارویی ایران از تراز بین‌المللی و کیفیت خوبی برخوردار هستند و کمبود داروهای داخلی به ندرت اتفاق می‌افتد و مشکلی در شبکه توزیع در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برخورد با عرضه داروهای قاچاق در اولویت دانشگاه است، تاکید کرد: عرضه خارج از چرخه مجاز توزیع و فروش بی ضابطه دارو سبب ایجاد کمبودهای کاذب دارویی در کشور و تضییع بیت‌المال و حقوق افراد جامعه می‌شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه اقلام دارو موضوع را از طریق شماره ۱۹۰ و یا شماره تلفن های ۳۳۳۷۲۰۵۸، ۳۳۳۷۲۰۶۲ و ۳۳۳۷۲۰۶۳ به کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش کنند.

۷۳۱۶**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.