دکتر سید محمد هاشمی شهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان تیم‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پست مراقبت مرزی میرجاوه خدمات سلامت را به زائران ارائه می کنند به طوریکه تمامی این زائران از نظر بیماری‌های واگیر مورد بررسی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی های انجام گرفته خدمات دندانپزشکی،آموزش‌های سلامت و مشاوره به زبان اردو، برنامه های سلامت محیط و بیماری‌های واگیر برای زوار در حال ارائه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: همچنین زائران پاکستانی علاوه بر واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال از نظر نظام مراقبت سندرومیک مورد معاینه و بیماریابی قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: تیم های اورژانس ۱۱۵ در کنار تیم های بهداشتی و درمانی بصورت شبانه روزی در مرز میرجاوه فعال هستند تا در صورت هرگونه مورد اورژانسی بیماران را به بیمارستان تحت پوشش دانشگاه اعزام کنند.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و کربلای معلی به عنوان قلب زمین است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه این استان به روی زوار پاکستانی برای تشرف به عتبات عالیات باز شده است.
زوار پاکستان در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاک این استان گذاشته و گاه شبی را در زائرسراهای میرجاوه و زاهدان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نکنند.
۷۳۱۶ **۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.