معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با استفاده از اعتبارات بانکی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ۷۸۸ طرح اشتغال برای مددجویان تحت حمایت اجرا شده است.
به گزارش ایسنا، رمضان پودینه، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۷۸۸طرح اشتغال با استفاده بیش از ۱۳ میلیارد و ۷۶۱ میلیون تومان منابع بانکی و ۲ میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان از محل اعتبار صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اجرا شده است.
وی افزود: تاپایان سال جاری ایجاد بیش از ۹ هزار فرصت شغلی با استفاده از منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، اعتبارات بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه و قانون اشتغال پایدار مناطق روستایی در دستور کار قرار دارد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا تاکنون ۱۵ مورد راهبر شغلی در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان شناسایی و تفاهم نامه های مربوط به امضاء رسیده و با تعدادی از آنها نیز برنامه ایجاد اشتغال برای مددجویان شروع شده است.
پودینه یادآور شد: برای نخستین بار با هدف ایجاد زمینه‌های متنوع و مختلف اشتغال در منطقه سفیدآبه کارگاه آموزشی برای ۳۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در قالب دو کلاس ۱۵ نفره در دو محله مرکز دهستان اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی بلند مدت توسط کمیته امداد و با همکاری آموزشگاه بخش خصوصی برگزار شد، اعلام کرد: راه اندازی کارگاه آموزشی گلیم بافی در منطقه محروم سفیدآبه برای اولین بار و تلاش در جهت تعریف الگوهای اشتغال متنوع در مناطق محروم با ضریب محرومیت بالا است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مددجویان مشمول این طرح شامل زنان سرپرست خانوار و یا دختران بازمانده از تحصیل و ازدواج هستند، گفت: این نهاد علاوه بر تامین اعتبار مورد نیاز، مواد اولیه و تجهیزات کار پیش بینی شده زمینه ارتباط آنها را با راهبر شغلی فراهم و پس از خاتمه کارگاه آموزشی کل تولیدات گلیم مردم منطقه به صورت تضمینی توسط راهبر شغلی خریداری و از لحاظ بازار فروش محصولات تولیدی جامعه هدف مشکل و محدودیتی وجود نخواهد داشت.
پودینه با بیان اینکه این کارگاه آموزشی از اواسط تیرماه راه‌اندازی و تا پایان مردادماه سال‌جاری ادامه دارد، افزود: توسعه نظام راهبر شغلی در سطح استان سیستان و بلوچستان با بهره‌گیری از ظرفیت عوامل پشتیبان در زمینه‌های صنایع دستی، فرش، دامپروری، اشتغال پایدار مناطق روستایی در اولویت قرار دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.