سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان از بازنگری و توانمند سازی مجدد خوشه شیلات با رویکرد تقویت صنایع دریایی در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان علیرضا راشکی در جمع خبرنگاران، پیگیری تامین اعتبار و افزایش منابع مالی مورد نیاز بخش معاونت صنایع کوچک در مقایسه با سنوات گذشته، پیگیری امور مربوط به گازدار شدن شهرک‌های صنعتی و کارگاهی زاهدان میرجاوه و کامبوزیا و احداث خطوط توزیع شبکه گاز، پیگیری امور مربوط به تغییر کاربری های غیرمجاز صورت گرفته در شهرک ها و نواحی صنعتی استان و طرح توسعه ناحیه صنعتی دلگان را از دیگر برنامه ها کوتاه مدت عنوان کرد.
سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: ۶۸۱ واحد بهره‌برداری شده صنعتی و صنفی با ۲ هزار و ۴۶۴ نفر اشتغال در شهرک کارگاهی زاهدان فعال هستند.
وی بیان کرد: از این تعداد ۱۶۲ واحد صنعتی و ۵۱۹ واحد صنفی با مجموع سرمایه گذاری هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال در شهرک کارگاهی راه اندازی شده‌اند
وی گفت: ۸۶۰ نفر در واحدهای صنعتی و هزار و ۶۰۴ نفر در واحدهای صنفی مشغول بکار هستند.
سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان افزود: ۱۲ مورد از واحدهای یادشده در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی، هشت واحد صنایع نساجی، ۲۳۷ واحد سلولزی، ۱۵ واحد شیمیایی، ۱۰ واحد کانی غیرفلزی، ۲۱۶ واحد فلزی، ۱۳ واحد برق و الکترونیک و ۱۷۰ مورد خدمات در این شهرک به فعالیت مشغولند.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی شهرک کارگاهی زاهدان از سال ۷۰ در زمینی به گستره ۷۴ هکتار و فاز عملیاتی ۷۴ هکتار در شمال غرب ورودی زاهدان آغاز شده است.
راشکی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در کنار ایجاد امکانات زیربنایی و بسترسازی برای صنعتگران استان، به منظور کم کردن مشکلات صنعتگران و انتقال واحدهای آلاینده به محدوده غیرمسکونی شهرها از سال ۷۷ ساخت واحدهای کارگاهی در شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان را آغاز کرد.
وی گفت: در حال حاضر ۱۲ مجتمع کارگاهی و ۲۸۵ واحد کارگاهی در شهرک های صنعتی استان فعال است.
سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان هم‌چنین افزود: اجرایی کردن احداث شهرک صنعتی مشترک مرزی ایران و افغانستان و پیاده سازی ساز و کارهای حمایتی به منظور جذب سرمایه گذاران افغانستانی، پیاده سازی خوشه خرما در استان به منظور تقویت و تکمیل زنجیره ارزشی این خوشه و تقویت کنسرسیوم خرما با هدف افزایش بخش صادرات این محصول، پیگیری و تامین اعتبار احداث پست برق اختصاصی شهرک صنعتی زاهدان، احداث ۲ ناحیه صنعتی و صنفی به ترتیب با وسعت ۴۵ و ۱۰ هکتار در بخش زرآباد شهرستان کنارک و ساماندهی و استقرار کلینیک‌های صنعتی و انکوباتورها در حداقل ۲ شهرک صنعتی زاهدان و کنارک از برنامه های کوتاه مدت در بازه زمانی یک تا ۲ سال این شرکت است
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.