مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان به جذب سرمایه گذاری و برنامه‌های این سازمان در این زمینه اشاره کرد و گفت: تمامی واحدهای تولیدی که در سیستان وبلوچستان سرمایه گذاری کنند از معافیت مالیاتی درآمد برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، محمدسلیم امرا در جمع خبرنگاران به حوزه رونق تولید و برنامه‌های این سازمان در روند تولید اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی در سازمان مالیاتی برای واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده‌اند از جمله تسهیل و تقسیط مالیات هر واحد تولیدی به مدت پنج سال وجود دارد.

امرا میزان سهم درآمدهای مالیاتی سیستان و بلوچستان به نسبت کشور را چهار صدم درصد عنوان کرد که رقمی بسیار اندکی است.

وی اظهار کرد: پارسال چهار هزار اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل بیشتر از مشابه سال قبل در این استان تسلیم شده که از این نظر رتبه نخست مشارکت و تسلیم اظهارنامه مالیاتی کشور را داریم .

وی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور دستورالعملی صادر کرد که میزان اظهار نامه مودیانی که تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان میزان اظهار نامه مالیاتی آنها در سال گذشته بوده سالجاری نیز به همان میزان اظهار نامه مالیاتی آنها در نظر گرفته شود که ۹۰ درصد افراد استان در این گروه قرار دارند .

وی ادامه داد: ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر اظهار نامه صاحبان مشاغل براساس تبصره ماده ۱۰۰ انجام و تا پایان مرداد اوراق قطعی آنها صادر خواهد شد .

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان به سه برنامه کاربردی که در دستور کار این سازمان قرار دارد اشاره کرد و افزود: سه برنامه خریداران سکه، ارز و تراکنش‌های بانکی نیز تا پایان مهر میزان مالیات آنها محاسبه خواهد شد .

وی به میزان تراکنش‌های بانکی انجام شده تا امروز در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: ۲۶۵ تراکنش مالی به این سازمان ارسال شده و در حال مطالعه مالیات است که ۱۰۰ مورد گزارش انجام شده است .

امرا تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان به دنبال فرار مالیاتی نیستند بلکه میزان اطلاع رسانی آنان ضعیف بوده است .

وی بیان کرد: سال گذشته ۴ هزار ساعت آموزش مالیاتی در سطح سیستان و بلوچستان انجام شده است .

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: افرادی که تا پایان تیر سالجاری مالیات خود را واریز کنند ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش آنها بخشوده خواهد شد .

مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان از وصول مالیات به حوزه شهرداری‌ها، دهیاری‌های و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شده است .

وی میزان رشد وصول مالیات نسبت به سال گذشته را کمتر از ۸ درصد دانست عنوان کرد که رشد چندانی نبوده است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.