خداداد اولیایی به مناسبت روز خبرنگار و عید سعید قربان با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و دیدار با خبرنگاران و کارکنان این مرکز اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای به عنوان یک عضو از مجموعه دستگاه‌های اجرایی و آموزشی این استان وظیفه مهارت آموزی در شهرها و روستاها را بر عهده دارد.

وی گفت: سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور با درصد بالای بیکاری است که باید مردم را نسبت به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آگاه کرد تا بتوان به یک اشتغال مولد دست یافت.

مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان افزود: با وجود فرصت‌ها و امکانات خوب و نبود صنعت در این استان نیاز به فعالیت های فنی و حرفه‌ای بیش از پیش احساس می شود.

وی بیان کرد: هدف تربیت نیروی بومی در بخش‌های مختلف بویژه پتروشیمی و گازرسانی است که در این زمینه فنی و حرفه‌ای آمادگی هرگونه همکاری با دستگاه‌های مختلف را دارد.

اولیایی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت رایگان یا با هزینه بسیار پایین ارائه می شود.  

وی با اشاره به اینکه باید به مهارت آموزی بیشتر از مدرک گرایی توجه کرد، افزود: پنج هزار دانشجو در سال ۹۷ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته اند و به آموزش در مکان‌های تجمیع نیرو از جمله پادگان‌ها ویژه سربازان در سال‌های اخیر توجه بیشتری شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سه ماهه امسال ۹۳ دوره آموزش فنی و حرفه‌ای در روستاهای استان برگزار شد که این امر نشان از اهمیت آموزش در روستاها دارد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در حاشیه شهرها سکونتگاه‌های غیررسمی، کمپ‌های ترک اعتیاد و اصناف گفت: شورای مهارت استان موضوع بسیار مهمی است که نیازمند همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی است. 

اولیایی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید اظهار داشت: خبرنگاران پیامبران جوامع هستند که سهم بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه و هدایت افکار عمومی دارند.

وی ادامه داد: خبرگزاری ایرنا یک رسانه معتبر و قابل اعتماد است که همواره در کنار دستگاه‌های مختلف قرار دارد و اخبار را به طور دقیق به اطلاع مردم و جامعه می رساند.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.