آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر اصفهان، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان، افزود: نخبگان گمان نکنند که کار آنها پایان دارد زیرا علم همواره در زمان های مختلف در حال رشد است و انسان با بهره گیری از طبیعت و فکر خود راه زندگی خود را هموار می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: در زمینه علمی باید آن  قدر قوی باشیم که دستمان در برابر کسانی که حتی دارو را بر ما تحریم می کنند دراز نباشد.
وی با اشاره به ضرورت جذب دانشجو بر اساس میزان نیاز جامعه، ادامه داد: متاسفانه وزارت علوم بر این مساله نظارتی ندارد و دانشگاه های ما  با دریافت پول دانشجو جذب می کنند ولی کیفیت آموزش آن قدر پایین است که دانشجوی ما بعد از فارغ التحصیلی باید در مراکز فنی و حرفه ای کار یاد بگیرند.
امام جمعه اصفهان اظهارداشت: رشته ها باید متناسب با جنسیت باشد نه اینکه دختر فارغ التحصیل معدن شود در حالی که در پزشکی زنان به حضور او بیشتر نیاز است.
وی اضافه کرد: اگر بسیاری از کشورهای جهان پیشرفته هستند به واسطه آن است که از بین نخبگان خود برای تحصیل در دانشگاه نیرو جذب می کنند نه اینکه درهای دانشگاه بدون هیچ ضابطه ای باز باشد و به راحتی  فارغ  التحصیل شوند.
خطیب جمعه اصفهان تصریح کرد: دانشگاه، دولت و نخبگان باید ببینند چه نیازهای در کشور وجود دارد، زیرا امروز  برخی شرکت های کشور مانند شرکت های خودروسازی به واسطه فقدان برخی قطعات در حال تعطیل شدن است.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد : تحریم برای ما نعمت است و باید ببینیم چه باید بکنیم و برنامه ریزی داشته باشیم و ان شاء الله این تحریم ها زمینه رشد ما را فراهم می کند.
وی با اشاره به مناسبت های ماه ذی  الحجه، گفت: این ماه ماه  پربرکتی است که روز اول آن با ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) می شود و مناسبت های دیگری چون هفتم ذی الحجه سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) در این ماه است.
وی با اشاره به مناسبت هشتم ذی الحجه روز آغاز اعمال حجاج و روز حرکت امام حسین (ع) از مکه به سمت کربلا، و ۹ ذی الحجه شهادت مسلم ابن عقیل و هانی ابن عروه، گفت: حفظ دین اسلام تا کنون از ثمرات قیام امام حسین (ع) است و اگر ایشان این قیام را نمی کردند خبری از دین اسلام نبود.
امام جمعه اصفهان به مناسبت ۹ ذی الحجه روز عرفه، دهم این ماه روز عید قربان اشاره کرد و ادامه داد: سلامتی و حفظ بهداشت یکی از دستورات اسلام است و مراقب باشیم قربانی روز عید قربان با کنترل و رعایت مسائل بهداشتی صورت گیرد.
وی گفت:  ۱۸ ذی الحجه عید غدیر است که باید جشن بگیریم ولی مراقب باشیم جشن ما با حرام مخلوط نشود زیرا برخی استدلال می کنند باید شادی آفرید در حالی که این شادی آفریدن به معنای خنداندن یا برخی کارهای گناه آلود نیست.
وی اضافه کرد: کسی با شادی مختلف نیست و اصل شادی برطرف کردن غم دل انسان است، ولی باید بدانیم شادی این نیست که به جای پرداخت حقوق کارگر خود برای او کنسرت بگذاریم  یا جشنواره های هزینه بر برپا کنیم.
امام جمعه اصفهان همچنین  سالروز تولد امام هادی (ع) و تولد امام موسی کاظم  (ع)، نزول آیات ولایت، مباهله و سوره انسان در خصوص معرفی ولایت و امامت را از ویژگی های دیگر ماه ذی الحجه برشمرد.
امام جمعه اصفهان در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به ویژگی های رفیق در آیات و روایات، اظهار کرد: در روایات اسلامی آمده است که دوستی را برای خود انتخاب کنید که زینت شما باشد و لذا باید با کسی دوست بود که از نظر کرامت، علم، تقوا بالاتر از انسان باشد.
وی اضافه کرد: خانواده ها همانگونه که در دروس فرزندانشان دقت دارند، در انتخاب دوست و رفیق نیز باید مراقبت داشته باشند زیرا دوست می تواند حتی در دین و مذهب دوستش تاثیر گذارد.

۶۰۲۶//۷۱۳۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.