مجتبی شجاعی روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و دیدار با رئیس، خبرنگاران و کارکنان این مرکز روز خبرنگار را به جامعه رسانه‌ای استان تبریک گفت و اظهار داشت: خبرنگاران متعهد و فعالان عرصه قلم و رسانه با دارا بودن روابط اجتماعی مناسب و شفاف از صفات صداقت، شجاعت، تقوا، صمیمیت، متانت، تفاهم و حسن نیت و از همه بالاتر، جلب اعتماد و رازداری و غلبه بر احساسات و عقلانیت و تدبیر برخوردارند.

وی بیان کرد: خبرنگار و نویسنده موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی طرفانه عمل می‌کند و علاوه بر این باید همواره در کسب اعتماد و اعتمادسازی بین خود و منابع تحقیقی و تحلیلی و خبری و عامه مردم تلاش کند.

فرماندار دلگان افزود: خبرنگار باید نخست متعهد به اخلاق حرفه ای باشد و فارغ از هر نوع جبهه گیری، برداشت‌های منفی، قضاوت، علاقه شخصی و با توجه به وجدان کاری و حرفه ای و در نظر گرفتن مصلحت نظام، کشور و مردم و منافع ملی به کار خبر بپردازد.

وی بیان کرد: نویسنده و خبرنگار به عنوان امین نظام و مردم، می تواند وضعیت شاخص های مختلف از قبیل بیکاری، اشتغال، سلامت، بیماری، حوزه فرهنگی، عمومی و اجتماعی را جمع بندی و منتقل کند تا مسئولان امر بدانند در چه وضعیتی هستند و چه اهدافی را می توانند دنبال کنند تا زمینه برای بهره مندی اطلاعات دلسوزانه خبرنگاران و رسانه ها نیز برای مدیران و کارگزاران نظام فراهم شود.

شجاعی ادامه داد: در این میان باید از قدرت جادویی و بی نظیر رسانه به عنوان یکی از تاثیر گذارترین شیوه‌های جذب مخاطب برای توسعه کشورمان و هم برای پاسخگویی و مواجهه با تهدیدات نرم و شانتاژهای خبری دشمن استفاده کنیم تا آینده ای درخشان و پرامیدی را در به ثمر رسیدن اهداف جامعه شاهد باشیم.

وی گفت: خبرنگاران به عنوان نماینده مردم جامعه باید با مثبت بینی آسیب شناسی کرده و از متولیان امر چاره اندیشی طلب کنند تا درصدد حل مشکل باشند. 

فرماندار دلگان اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی با امکانات فوق مدرن درصدد ترویج بدعت ها و موهومات، ترویج تفکر وارداتی، مدسازی، ناکارآمد جلوه دادن نظام و دولت و تضعیف ارکان کشور و ممانعت از رشد کشور هستند.

وی افزود: در این زمینه اصحاب قلم به عنوان چشم و گوش همیشه بیدار جامعه وظایف خطیری بر عهده دارند و در این میان خبرنگاران به عنوان عناصر اصلی در جریان اطلاع رسانی وظایف و مسوولیت‌های متعددی را بر دوش می کشند.

شجاعی گفت: روند اطلاع رسانی در جهان امروز بدلیل تحولات روز به روز در عرصه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی از حساسیت و ظرافت بالایی برخوردار است و عنصر فعال این عرصه خبرنگار و اهل قلم باید از توانمندی‌ها و ویژگی‌های متعددی برخوردار باشد.

وی بیان کرد: جامعه ای که نقدش معقول و بدون غرض ورزی و از مجرایی که قانون و اخلاق اجتماعی معین کرده، باشد انحراف و خطایش کمتر است و حتی منتقدین دلسوز که عمدتا جامعه خبرنگاری بخشی از آن است، مورد حمایت نیز قرار می گیرند و نگرش ما در مقابل نقد باید این گونه باشد که بتوانیم از آن نقد استفاده کنیم به گونه ای که اگر به جمع بندی برسیم که آن نقد (نه تخریب ) درست است از آن استفاده و نقایص را برطرف کرده و به تقویت و بنیه فکری و سلامت جامعه کمک شده است لذا اینها را باید باور کرد.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.