به گزارش ایرنا انجام عمل خون گیری به صورت مستمر و دائمی در پایگاه انتقال خون شهرستان خاش از دغدغه های مهم بسیاری از مردم این شهرستان بویژه بیماران نیازمند است.

شماری از شهروندان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواهان رسیدگی به این مشکل و تامین نیازهای خونی بیماران نیازمند شدند.

محمد سلطانی از شهروندان خاش گفت: مردم این شهرستان هم اینک به دلیل ثابت نبودن فعالیت پایگاه انتقال خون برای اهدای خون به شهرهای همجوار و مرکز استان مراجعه می کنند.

وی افزود: نبود پایگاه ثابت انتقال خون برای خون گیری مشکلات زیادی را برای افراد نیازمند به خون در شهرستان خاش ایجاد کرده و افراد اهداکننده برای اهدا خون نیز در سرگردانی به سر می برند.

کریم بخش کردی از شهروندن دیگر خاش بیان کرد: بنابر اعلام مسئولان سازمان انتقال خون استان با حضور یکی از پزشکان این سازمان در روزهای سه شنبه عمل خون گیری از مردم خاش انجام می‌شود.

وی افزود: بسیاری از شهروندان از این برنامه اطلاع کافی ندارند و فرهنگ اهدای خون رو به فراموشی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: با وجود  ۱۷۵ بیمار تالاسمی و ۲۵۵ بیمار هموفیلی در این شهرستان ایجاد و راه اندازی پایگاه ثابت انتقال خون با استقرار کادر مجرب خون گیری از ضرورت‌های مهم و اجتناب ناپذیر برای احیای سنت پسندیده اهدای خون و تامین نیازهای خونی بیماران خاص به شمار می رود.

دکتر رضا کرد افزود: هم اینک به دلیل نبود پزشک ثابت در پایگاه انتقال خون خاش روزانه عمل خون گیری انجام نمی شود و تعیین روز سه شنبه هر هفته فرصتی برای اهدا کنندگان خون در خاش است.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش هم بیان کرد: به دلیل اینکه روزانه در پایگاه انتقال خون این شهرستان به مراجعان خدمات دهی نمی‌شود این موضوع سبب گلایه مندی مردم شده، زیرا در این فرصت محدود امکان حضور گسترده مردم برای اهدای خون نیست.

وی افزود: مراجعه مردم به پایگاه انتقال خون برای اهدای خون فقط در روزهای سه شنبه چندان شایسته این شهرستان نیست و قطعا استقبال مطلوبی از پزشک اعزامی از زاهدان صورت نمی پذیرد.

فرماندار خاش بر استقرار پزشک دائمی در پایگاه انتقال خون خاش تاکید کرد.

۷۳۱۰**۶۰۸۱
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.