به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سعید کریمیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز انتقال خون شهرستان سقز با بیان اینکه 26 درصد از خون های اهدایی استان از شهروندان سقزی و در مرکز انتقال خون این شهرستان جمع آوری شده است اظهار داشت: در سال گذشته 26 هزار و 628 واحد خون کامل از اهداکنندگان خون استان دریافت شده که سهم انتقال خون سقز هفت هزار و 458 واحد خون اهدایی است.
وی افزود: میزان پذیرش اهداکنندگان خون در مرکز انتقال خون سقز در سال 97 نسبت به هفت هزار و 623 مراجعه سال 96، افزایش 23 درصدی نشان می دهد که بیانگر همراهی بی نظیر اهداکنندگان سقزی با بیماران نیازمند به خون است.
کریمیان با بیان اینکه این مرکز در سال 97 در تمامی ایام هفته فعال و میزبان اهداکنندگان خون بوده است، یادآور شد: انتقال خون سقز در سال گذشته با دارا بودن شش تخت اهدای خون و پنج کارشناس و یک نیروی خدماتی در کنار یک پزشک به انجام وظیفه و ارائه خدمت پرداخته است.
وی به نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون در میان شهروندان سقزی اشاره کرد و گفت: فرهنگ نوع دوستی با اهدای خون در سقز نهادینه شده است و تلاش خواهیم کرد تا ظرفیت بالقوه مرکز انتقال خون و جامعه اهداکنندگان را برای تامین نیاز خون استان در مواقع ضرورت افزایش دهیم.
وی در خصوص آمار اهدای خون بانوان سقزی نیز گفت: در سال گذشته 673 بانوی سقزی موفق به اهدای خون خود شده اند که این رقم از مشارکت بیش از 9 درصدی بانوان در اهدای خون است که بیشتر از میانگین کشوری است.
مدیرکل انتقال خون استان ضمن تجلیل و تقدیر از جمعیت اهداکنندگان خون شهرستان سقز اظهار داشت: مرکز انتقال خون سقز در سال 97 با افزایش 1599 واحد خون اهدایی نسبت به سال گذشته نقش مهمی در رسیدن اداره کل انتقال خون استان به اهداف خود داشته است.
7345 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.