محمدسعید کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد، 179 داوطلب در اولین روز(هفتم محرم) و 210 تن دیگر نیز در دومین روز(هشتم محرم) به محل حضور تیم سیار انتقال خون که در ساختمان مدیریت فوریت های پزشکی بیجار مستقر شده بود، مراجعه کردند.
وی با بیان اینکه 120 داوطلب اهدای خون برای نخستین بار در بیجار پذیرش شدند، افزود: از مجموع اهداکنندگان پذیرش شده 54 داوطلب حداقل 2 بار در سال خون اهدا کرده بودند و 210 داوطلب نیز در سال های گذشته به تناوب سابقه اهدای خون داشتند.
کریمیان حضور بانوان بیجاری را در این امر خیرخواهانه چشمگیر دانست و یادآور شد: میانگین آمار اهدای خون بانوان در کشور پنج درصد است و این در حالی است که بانوان بیجاری بیش از 20 درصد مراجعه کنندگان به این تیم سیار را به خود اختصاص دادند.
وی ضمن عذر خواهی از آن دسته از داوطلبانی که با وجود حضور در صف های طولانی موفق به اهدای خون نشدند، اضافه کرد: استقبال از اهدای خون در ایام ماه محرم چشمگیر بوده ولی تعداد منابع انسانی و امکانات تیم سیار نیز دارای محدودیت هایی است.
مدیرکل انتقال خون کردستان تاکید کرد: اهداکنندگانی که پیش از این در استان تجربه اهدای خون داشته باشند می توانند در هر بار مراجعه پس از انجام مراحل پذیرش، مشاوره و معاینه با نظر پزشک خون اهدا کنند و این در حالی است که از اهداکنندگان بار اول تنها امکان دریافت نمونه خون وجود دارد و پس از گذشت سه ماه، امکان خونگیری از آنان وجود دارد.
کریمیان از اهداکنندگان خواست که اهدای خون را تا پایان ماه های محرم و صفر در دستور کار قرار دهند و انجام این عمل انسان دوستانه را تنها به روزهای خاصی از سال یا مناسبت های ملی و مذهبی موکول نکنند.
وی با بیان اینکه نیاز به پلاکت خون در سال های اخیر افزایش چشمگیری یافته است، یادآور شد: عمر پلاکت خون تنها سه روز و راه تامین آن اهدای داوطلبانه در تمامی روزها و فصول سال است.
به گزارش ایرنا، تیم سیار اهدای خون روزهای نهم و دهم محرم مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی در 2 شیفت صبح و عصر در درمانگاه شهر سریش آباد از توابع شهرستان قروه مستقر و میزبان داوطلبان اهدای خون است.
انتقال خون کردستان دارای 2 مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان های سنندج و سقز است و سالانه 30 هزار داوطلب اهدای خون را پذیرش می کند.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.