به گزارش ایرنا، گذشتن از جان و مال برای کمک به برادران و خواهران دینی از اعمالی نیکی است که ایرانیان همواره پیشتازی در این عرصه را در مواقع حساس به نمایش گذاشتند.
زمانی فرزندان وطن به عشق دفاع از میهن در قالب گروه های بسیجی برای دفاع از میهن در جبهه نبرد با دشمن حضور می یافتند، با این وجود اتمام جنگ پایان ایثارگری نبود بلکه رزمندگان با عناوین مختلف از جمله جهاد سازندگی و بسیج سازندگی، آبادانی کشور و رفع محرومیت را کلید زدند.
سنت حسنه «نذر خون» نیز چند سالی است در کنار یگر نذرها رواج یافته است و اقشار مختلف از جمله جوانان برای کمک به بیماران نیازمند، آستین بالا زده و به مراکز انتقال خون مراجعه می کنند.
حضور فوجی از عزداران حسینی در صف انتظار برای اهدای خون را می توان حرکت نوع دوستانه برای ایثار بی منت به همنوعان تفسیر کرد.
اهدا کنندگان خون در ایام محرم به ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا بیش از سایر ماه های سال برای اهدای خون و نجات جان بیماران نیازمند به خون اقدام می کنند.
مدیرکل انتقال خون همدان در این باره به ایرنا گفت: به طور میانگین در ایام محرم روزانه 90 تن برای اهدای خون به این مرکز مراجعه می کنند.
دکتر افشین محمدی افزود: 699 واحد خون در هفته نخست ماه محرم امسال اهدا شد که 510 واحد متعلق به مرکز همدان و 189 واحد مربوط به مرکز انتقال خون ملایر است.
وی اضافه کرد: تیم های سیار انتقال خون ماهانه 2 نوبت در شهرستان های تویسرکان و نهاوند حضور می یابند اما ساکنان مابقی شهرستان ها برای اهدای خون باید در مرکز استان حضور یابند.
مدیرکل انتقال خون همدان بیان کرد: بسیاری از عزاداران حسینی در دهه نخست محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا برای اهدای خون مراجعه می کنند.
محمدی افزود: بهتر است افرادی که اهدای نذر خون می کنند از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر را برای این اقدام پسندیده در نظر بگیرند.
وی توضیح داد: ازدحام جمعیت برای اهدای خون آثار منفی در پی دارد با این توضیح که خون تا مدت زمانی محدودی قابلیت استفاده دارد.
مدیرکل انتقال خون همدان با بیان اینکه بیماران نیازمند خون تازه هستند، گفت: مشخصات افرادی که ماه محرم سال های گذشته برای اهدای خون مراجعه کردند ثبت شده و برای آنها پیامک هایی برای مراجعه نکردن در روزهای تاسوعا و عاشورا و موکول کردن نذر خون به روزهای دیگر ارسال شده است.
محمدی بیان کرد: این رویه هفت سالی است که اجرایی می شود و تاکنون آثار مثبتی در کاهش مراجعه عزادران به مرکز انتقال خون داشته با این وجود نیازمند فرهنگ سازی هستیم.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.