رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت : از اولین ریزش ملخ صحرایی مهاجر به مناطق جنوبی استان تاکنون توسط ۴۰اکیپ سمپاش، کار مبارزه علیه این آفت دربیش از ۲۱۱هزار و ۴۶۰هکتار از مراتع و اراضی استان به  انجام  رسیده که از این میزان ۱۰۰هزار و۳۶۰هکتار علیه ملخ پوره و۱۱۱هزاروصد هکتار علیه  ملخ بالدار بوده است .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، زورقی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان بیشتر ین سطح مبارزه در بین استان های درگیر باملخ صحرایی را داشته  افزود: با بررسی روند میزان سطح مبارزه در شهرستان ها بر علیه ملخ‌های صحرایی در دو هفته اخیر نشان از روزهای پایانی مبارزه با این آفت بین المللی در سطح استان  است .

وی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان حفظ نباتات کشور انتظار می‌رود که تا پایان مرداد ماه سالجاری ریزش‌های ملخ صحرایی به کشور تمام شود تا شروع دوباره فصل ریزش‌ها که معمولا اواسط فصل زمستان است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: اولین حمله ملخ صحرایی به استان در شهرستان کنارک بوده و بتدریج مهاجرت ملخ از آنسوی مرز به استان شدت گرفته و سیزده شهرستان مرکز و جنوبی استان را آلوده کرد .

غلام حیدر زورقی تصریح  کرد: با تلاش شبانه روزی ۶۰ اکیپ دیده بانی و مبارزه  سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها و با  همراهی مستمر بهره برداران بخش کشاورزی،کار مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در گستره وسیع استان بموقع انجام و از آسیب رسانی جدی  این آفت خطرناک به مزارع و باغات جلوگیری شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.