مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلچستان گفت با هدف صرفه جویی در مصرف آب وافزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی استان ،توسعه سیستم های نوین آبیاری در دستور کار سازمان قراردارد .
به گزارش ایسنا، منطقه سیستان و بلوچستان جعفر زربافتی افزود  برای  اجرای سیستمهای نوین آبیاری در سیستان وبلوچستان هیچ محدودیتی نیست و دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵درصد هزینه اجرایی سیستم های نوین آبیاری را بصورت بلاعوض تأمین وپرداخت می نماید.
جعفر زربافتی تأکید کرد متقاضیان با داشتن مجوز آب ومدارک کامل زمین میتوانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری ثبت نام  تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی  و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام گردد .
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد با توجه به محدودیت منابع آبی،  اهمیت اجرای سیستمهای نوین آبیاری در استان بر کسی پوشیده نیست،در سال‌جاری اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بیش‌از ۴۷۶۲ هکتاراز اراضی زراعی وباغی با اعتبار ۴۰۰میلیارد ریال درحال اجراست واین سطح تا ۱۰هزار هکتار قابل افزایش است واعتبارات لازم نیز تامین شده است.
زربافتی گفت برای تسریع در اجرای پروژه‌های نوین آبیاری نسبت به افزایش پیمانکاران  اقدامات موثری به انجام رسیده است.
شایان ذکر است تاکنون بیش از۳۳هزار  هکتار از اراضی باغی و زراعی مرکز وجنوب استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.