نویسنده کتاب بندر تاریخی تیس از منظر باستان شناسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتاب در 100 صفحه و در زمینه بندر تاریخی تیس، اطلاعات تاریخی آن، 9 گورستان و اطلاعاتی از تصاویر و اشیای تاریخی که در این منطقه بدست آمده، جمع آوری شده است.
مجتبی سعادتیان گفت: اطلاعاتی از تصاویر قدیمی سال 45 و تصویری از نقشه جامع این بندر تاریخی، یک پیشینه تاریخی از تیس زمان هخامنشی و قاجار و فعالیت های باستان شناسی در این کتاب به نگارش درآمده است.
کارمند میراث فرهنگی و دانشجوی دکتری باستان شناسی افزود: نگارش این کتاب از مهر 97 تا اردیبهشت 98 به طول انجامید.
وی بیان کرد: کتاب بندر تاریخی تیس از منظر باستان شناسی توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان به چاپ رسیده و منتشر شده است.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان و نویسنده کتاب دوم به نام تحلیل آسیب بیولوژیک تزیینات کهن دژ کوه خواجه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نگارش این کتاب یکسال و نیم زمان برده است.
مهدی ارباب نیا اظهار داشت: بخشی از این کتاب در حوزه مطالعات تاریخی و تکمیلی کوه خواجه، مبانی مرمت در حوزه تزیینات، فرهنگ شناسی، آسیب شناسی تزیینات مانند موریانه، مورچه، زنبور و راهکار مبارزه با آنهاست.
وی افزود: این کتاب با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان و فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.