به گزارش ایرنا فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور روز پنجشنبه در این مراسم با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این پیروزی ارزشمند و بزرگ که با کمک پروردگار، هدایت های امام خمینی(ره)، پشتیبانی مردم و تلاش رزمندگان اسلام بدست آمد برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی جاودان باقی می ماند.
سردار سرتیپ پاسدار محمد مارانی با بیان اینکه ایران اسلامی به برکت انقلاب، هدایت های امام (ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با وجود تمام توطئه های دشمان در اوج عزت و اقتدار قرار دارد.
وی تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور با اتحاد و همدلی برای دفاع از تمامیت ارضی میهن اسلامی و مردم در اوج آمادگی و اقتدار دفاعی و نظامی قرار دارند.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: دفاع مقدس یکی از صفحات زرین تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است که برای همیشه جاودان شد.
وی بیان کرد: دوران دفاع مقدس باعث عزت، شرف و سربلندی ملت ایران اسلامی شد.
سردار سرتیپ مارانی تصریح کرد:دشمنان بعد از دفاع مقدس با تمام توان خود از هر طریقی که توانستند به ایران اسلامی فشار وارد کردند اما هیچگاه نتوانستند به اهداف شوم خودشان در این زمینه دست یابند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با وجود تمام توطئه های دشمنان و اتحاد دنیای استکبار علیه این نظام هیچگاه نتوانستند راهبرد خودشان را عملی کنند.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور گفت: ایران اسلامی با وجود تمام توطئه های دنیای استکبار روز به روز سربلند تر و با انسجام تر از گذشته به پیش می رود.
وی با اشاره به عملیات آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: این عملیات در سه محور آغاز شد و هیچگاه دشمن فکرش را هم نمی کرد که این شهر را ما بتوانیم فتح کنیم.
سردار سرتیپ مارانی تصریح کرد: ایمان، اقتدار، اخلاص رزمندگان و فرمان حضرت امام باعث شد که ما بتوانیم خرمشهر را فتح کنیم.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: آزاد سازی خرمشهر توسط رزمندگان برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی بود.
سردار امان الله گشتاسپی اظهار داشت: باید قدردان انسانهای مومن، معنوی و الهی باشیم که با خود گذشتگی پایه های انقلاب اسلامی را مستحکم کردند.
در حاشیه این مراسم، مسئولان حاضر با قرائت فاتحه و نثار گل بر یادمان شهدای قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی، یاد و خاطره شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم با اهدای جوائز و لوح تقدیر از خانواده جمعی از شهیدان دوران هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.
سوم خرداد 1361 در جریان عملیات بیت المقدس خرمشهر پس از 578 روز از دست دشمن بعثی عراق توسط رزمندگان اسلام آزاد شد.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.