دکتر سید مهدی طباطبایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فشار خون به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های قرن سبب بیماری های کلیوی، قلبی و عروقی، سکته های مغزی و قلبی می شود.
وی کم تحرکی، اضافه وزن یا چاقی مفرط، تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات را از علل عمده ابتلا به فشار خون بالا در سیستان و بلوچستان برشمرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فشار خون بالا عامل اصلی برای سکته مغزیست و شایعترین علت سکته مغزی انسداد شریان ها در مغز است.
وی از اجرای طرح ملی فشار خون در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این طرح 27 اردیبهشت برای تمام افراد بالای 30 سال این استان اجرا خواهد شد.
طباطبایی ادامه داد: این طرح با هدف ارتقای آگاهی مردم در زمینه فشار خون و مضرات آن اجرایی می شود.
وی بیان کرد: تامین سلامتی در گرو پایش مکرر با اندازه گیری فشار خون و داشتن تناسب اندام مناسب است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: مردم باید همواره نسبت فشار خون، وزن و سایر شاخص‌های سلامتی خود اطلاع داشته باشند.
وی اظهار داشت: تعداد زیادی از افراد مبتلا به فشار خون هیچ علامتی نداشته اما در مراحل شدید علائمی شامل سردرد، سرگیجه، تپش قلب و عوارض قلبی عروقی بروز می کند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.