به گزارش ایرنا احمد علی موهبتی روز یکشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ورود و توجه به گمرکات، بازارچه های مرزی و پروژه های مشابه از جمله موارد مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد: توجه به طرح های اقتصاد مقاومتی راهی مهم برای تحقق تولید و اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیوند کارهای جاری با طرح های اقتصاد مقاومتی امری ضروری و مهم است که توجه به این امر باعث رونق استان خواهد شد.
وی بیان کرد: معدن، گردشگری، دام، کشاورزی، طرح های آبیاری و آبخیزداری از دیگر مواردیست که در حوزه رونق تولید و توسعه اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و تاثیر گذار است.
موهبتی خاطر نشان کرد: مصوبات و پیشنهادات خوبی در این حوزه ها مطرح شده که با عملیاتی شدن این طرح ها شاهد رونق سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
وی به کارهای بسیار خوبی که در سه سال اخیر در رابطه با تحقق اهداف طرح اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان انجام شده افزود: فعالیت های بسیاری در حوزه عملیاتی طرح های اقتصاد مقاومتی در این استان صورت گرفته که رسانه ها با زیر پوشش قرار دادن این فعالیت ها نقش مهمی در شناخت و نشان دادن این فعالیت ها در میان مردم دارند.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بحث آموزش و مطالعه برنامه سایر استانها و قیاس می تواند نقش مهمی در پیشبرد طرح ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در این استان داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به برنامه های این سازمان در سالجاری اشاره کرد و گفت: احصاء حداکثر 30 پروژه برجسته و اولویت دار در استان و تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی، ثبت طرح ها در سامانه «نیپا» و ارسال به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور، گزارش گیری و اخذ عملکرد بررسی پروژه های پیشنهادی اقتصاد مقاومتی توسط دبیرخانه و ارسال طرح در ستاد جهت تصویب از جمله برنامه های این نهاد است.
غلامرضا مالکی افزود: سامانه «نیپا» یکی از سامانه های مهم در حوزه پایش و رصد پروژه هایی که مصوب شده و تعیین سطح شاخص هاست که در سه سطح دبیرخانه، دستگاه اجرایی متولی و مجری متولی انجام می شود.
وی به برنامه های سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: 16 محور سال گذشته مورد هدف بوده که توسعه منابع طبیعی، گردشگری، راه آهن، گاز، اشتغال، کشتیرانی، صیادی، توسعه تجاری چابهار و بافت های فرسوده مکران و غیره از جمله این طرح ها بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان اعتبار اختصاص یافته به این پروژه ها را 95 میلیارد تومان عنوان کرد که نسبت به سال 96 رشد 18.5 درصدی داشته است.
9914**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.