علی چهل چراغی عصر روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از طرح برق رسانی روستای جلال آباد شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تنها چهار هزار و 367 روستای کشور برق دار بودند که هم اینک شاهد رشد قابل توجه ای در این حوزه هستیم.
وی افزود: پس از انقلاب در کشور روزانه چهار روستا برق رسانی می شدند.
مجری طرح برق رسانی روستایی کشور گفت: بیشترین اعتبارات تخصیص یافته وزارت نیرو در بحث برق رسانی به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.
وی افزود: در سیستان و بلوچستان سال گذشته اهالی 64 روستا از نعمت برق برخوردار شدند.
چهل چراغی تصریح کرد: تلاش شرکت توزیع نیروی برق به گونه ایست که هیچ روستای بدون برق در‌ کشور وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: مجموعه وزارت نیرو این آمادگی ‌را دارد که امسال تمامی روستاهای کد دار و دارای مجوز سیستان و بلوچستان را برق رسانی کند که اجرا و تحقق این موضوع همکاری مسئولان استانی و شهرستانی را نیز می طلبد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان نیز گفت: در صورت همکاری و تاییدیه ارگان های مختلف این قابلیت در وزارت نیرو وجود دارد که در کمتر از یک سال همه روستاهای فاقد برق استان برقدار شوند.
غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به نگاه و توجه ویژه دولتمردان به مناطق محروم به ویژه سیستان و‌ بلوچستان افزود: در هشت سال اخیر تعداد مشترکین برق در استان از 520 هزار مشترک به حدود 860 هزار مشترک افزایش پیدا کرده است.
شهرستان سرباز با مرکزیت راسک با 200 هزار نفر جمعیت، 11هزار و 500 کیلومترمربع وسعت، 4 بخش 4 شهر، 11 دهستان و 750 آبادی دارد و در 500 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.