به گزارش ایرنا حمید چیت چیان دوشنبه شب در نشست پیگیری مصوبات هیات دولت با مدیران استانی وزارت نیرو در زاهدان اظهار داشت: 20 کیلومتر خط انتقال 400 کیلو ولت و یک پست 400 کیلو ولت در میل نادر سیستان و بلوچستان ساخته می شود تا بخش خصوصی اشتیاق بیشتری برای سرمایه گذاری در این منطقه داشته باشد.
وی ادامه داد: این 21 مجوز سرمایه گذاری در میل نادر منجر به تولید هزار مگاوات برق خواهد شد.
وزیر نیرو بیان کرد: 200 مگاوات نیروگاه پراکنده در 25 نقطه در سیستان و بلوچستان ساخته خواهد شد.
چیت چیان افزود: برای ساخت این 200 مگاوات برق در سیستان و بلوچستان 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وزیر نیرو مصوبات هیات دولت برای رفع مشکلات برق در سیستان و بلوچستان را بسیار مفید و کارگشا عنوان کرد اما کافی ندانست و اظهار داشت: برای تامین برق مورد نیاز سیستان و بلوچستان در وزارت نیرو تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است.
وی بیان کرد: پس از بازدید میدانی از مشکلات حوزه برق سیستان و بلوچستان گزارشی به هیات دولت ارائه شد و کاهش تعرفه برق در این استان به تصویب رسید.
وی افزود: 2 سرمایه گذار خارجی آماده هستند تا در زاهدان برای تولید برق سرمایه گذاری کنند که تا کنون کلنگ زنی یکی از این نیروگاهها انجام شده است.
وزیر نیرو گفت: برنامه زمانبندی به نتیجه رسیدن این نیروگاه طوری نیست که بتواند مشکل برق شمال استان سیستان و بلوچستان را برطرف کند.
چیت چیان ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفته شد تا یک نیروگاه با سرمایه گذاری دولت در سیستان و بلوچستان به منظور برطرف کردن مشکل برق شمال این استان ساخته شود.
وزیر نیرو ادامه داد: بخش بخار نیروگاه ایرانشهر هم باید اجرا شود تا کمبود برق در سیستان و بلوچستان برطرف شود.
وی اضافه کرد: اجرای نیروگاه بخار ایرانشهر و چابهار نیازمند مصوبه شورای اقتصاد است تا بتوانیم از مکانیزم ماده ی 12 قانون رفع موانع تولید استفاده کنیم.
وی بیان کرد: از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم تا وزارت نیرو را در این بخش کمک کند تا مشکل برق در سیستان و بلوچستان به طور کامل برطرف شود.
وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه دولتی در زاهدان نیازمند مصوبه شورای اقتصاد هستیم یادآورشد: سازمان انرژی های تجدید پذیر این آمادگی را دارد تا برای ایجاد یک نیروگاه 50 مگاواتی بادی و یک نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی با استفاده از منابع مالی خودش در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری کند.
وی ادامه داد: اجرای این میزان سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان توسط سازمان انرژی های تجدید پذیر نیازمند ابلاغ موافقت نامه سازمان برنامه و بودجه است.
چیت چیان افزود: تصمیمات بسیار خوبی برای برطرف شدن مشکل کمبود آب در سیستان و بلوچستان از سوی وزارت نیرو گرفته شده است.
وی بیان کرد: 500 میلیارد ریال برای حفاری 2 حلقه چاه عمیق به منظور دستیابی به آبهای ژرف از سوی سازمان برنامه و بودجه موافقت شود.
وزیر نیرو گفت: اگر حفاری چاههای عمیق در سیستان و بلوچستان عملیاتی شود تحول بسیار بزرگی در این استان رخ خواهد داد.
چیت چیان اظهار داشت: براساس مطالعاتی که وزارت نیرو برای دستیابی به آبهای ژرف در سیستان و بلوچستان انجام داده است بالای 80 درصد این طرح با موفقیت کامل انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: هزینه حفاری چاههای عمیق به منظور دستیابی به آبهای ژرف برابر سرمایه گذاری حفاری یک حلقه چاه نفت است.
به گزارش ایرنا نشست محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و حمید چیت چیان وزیر نیرو با مدیران استانی وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های سفر یک روزه به زاهدان است.
3213**خبرنگار و انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.