محمدیونس حقانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سکونت افراد مختلف در مسیر سیل، ساخت خانه در بستر رودخانه ها و آبراهه ها و زندگی مردم در کپرها، بناهای سست و بدون مهندسی و فاقد استانداردهای لازم سبب شده تا در کمترین بارندگی ها خطرات زیادی ساکنان آنها را تهدید کند.
وی افزود: متاسفانه به دلیل جذابیت های بندر و منطقه آزاد چابهار بسیاری از مردم روستاها و شهرهای دیگر استان برای رهایی از خشکسالی و بهره مندی از زندگی و رفاه بهتر و اشتغال به چابهار سرازیر شده و در مناطق حاشیه شهر سکنا گزیده اند.
شهردار چابهار بیان کرد: ساخت خانه ها با بلوک سیمانی و رعایت نکردن استانداردهای لازم در ساخت و ساز ساختمانی به دلیل فقر و پایین بودن درآمد افراد تهدید جدی برای ساکنان هستند و باید در این زمینه چاره اندیشی اساسی شود.
وی گفت: در طول 10 سال گذشته مسیر و عرض رودخانه ها و آبراهه های سطح شهر و مناطق اطراف نظیر روستاهای کمب، تیس، میرآباد، نوک آباد، طیس کوپان، عثمان آباد، مرادآباد و رمین روز به روز کمتر و ساخت و سازهای بی ضابطه بیشتر می شود و کسی تا قبل از وقوع حادثه به فکر چاره و جلوگیری نیست.
حقانی قانون مند کردن سکونت افراد در مناطق مختلف حاشیه شهر را خواستار شد و تاکید کرد: بایستی قبل از وقوع حادثه برای ساماندهی این مناطق چاره اندیشی اساسی انجام شود.
شهردار چابهار بر ساماندهی مناطق حاشیه شهر و تامین برق، شبکه آبرسانی و اجرای طرح های مورد نیاز تاکید کرد و افزود: نباید مردم متحمل این همه درد و رنج شوند.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.