هادی جواهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون 18 هزار و 221 هکتار معادل 5 درصد شامل حوضه های قلعه حسن، دوآب و امیرانلو عملیات اجرایی به پایان رسیده و در سطح 38 هزار و 300 هکتار معادل 10 درصد شامل حوضه های کوسه ، نامانلو- رشوانلو ، اسطرخی و زو و سرچشمه عملیات اجرایی در دست اجرا است.
وی گفت: هدف از اجرای این پروژه ها و طرح های کنترل سیل و رسوب، کمک به تغذیه منابع آبی پایین دست و جلوگیری از تخریب تاسیسات، زمینهای کشاورزی و باغ ها، تقویت پوشش گیاهی مراتع، فراهم شدن زمینه اشتغال در مراکز روستایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم است.
جواهری افزود: آبخیزداری در سال های پرباران نقش کنترل سیل و جلوگیری از خسارت را دارد و در زمان خشکسالی نیز آبخیزداری نقش استحصال آب را ایفا می کند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: این شهرستان دارای دو حوضه آبخیز شامل اترک با مساحت 370 هزار هکتار و حوضه آبخیز مرزی گلیل وسرانی با مساحت حدود 30 هزار هکتار می باشد.
گستره شهرستان شیروان 400 هزار هکتار است که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.