به گزارش ایرنا مردم خونگرم، مهمان نواز و دریا دل کنارک همیشه آماده استقبال از گردشگران و مسافران بویژه در تعطیلات نوروز هستند.
اسکله ماهیگیری و گردشگری، ساحل زیبا و بکر در شهر کنارک، روستاهای گوردیم، پزم، باغات میوه های گرمسیری کهیر و زرآباد، چشمه بلبلوک چکردانی لاش، گلفشان تنگ، چشمه شورعین تران و روستای زیبا و منحصر بفرد دَرَک و جُد از جمله جذابیت های این شهرستان ساحلی هستند.
مردم و مسئولان کنارک در تعطیلات نوروز با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و نواختن ساز و دهل بلوچی از مسافران استقبال می کنند.
طلوع و غروب خورشید همراه با نور کشتی ها در شب، موقعیت نعل اسبی در اقیانوس هند، ساحل صخره ای با منظره برخورد موج به صخره های پر ارتفاع که گاهی ارتفاع موج به پنج متر نیز می رسد، انواع خرچنگ ها و لاک پشت هایی که روی صخره همبازی امواج اند و نسیم روح بخش کنار ساحل همه و همه جلوه نابی از طبیعت شاعرانه چابهار و کنارک را به تصویر می کشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنارک و چابهار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سواحل زیبای صخره ای، مرجانی، ماسه ای دریای عمان (مَکُّران) در محدوده چابهار و کنارک از جاذبه های دیدنی برای گردشگران در طول سال بویژه ایام نوروز است.
عبدالحمید بلوچ زاده افزود: کنارک با داشتن چهار نمونه ساحل صخره ای، ماسه ای، شنی و مرجانی ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری و طبیعت گردی دارد.
وی بیان کرد: شهرستان های چابهار و کنارک از جمله نقاط مهم گردشگری سیستان و بلوچستان به حساب می آیند که جذابیت های ساحل، دریا، آثار تاریخی و طبیعی آنها برای هر مسافری چشم نواز است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنارک و چابهار ادامه داد: نیروهای هلال احمر مستقر در مکان های پرتردد نقش مهمی در راهنمایی مسافران، معرفی آثار تاریخی، طبیعی و جاذبه های گردشگری کنارک دارند.
وی بیان کرد: در بخش زرآباد ورودی از سمت استان هرمزگان خانه کپری ساخته شده که گردشگران می توانند از نمایشگاه صنایع دستی، پخت غذاهای محلی و اجرای موسیقی زنده در این محل لذت ببرند.
بلوچ زاده تصریح کرد: در روستای دَرَک آلاچیق ها و خانه های مسکونی به سبک بلوچی آماده شده که گردشگران با خوردن غذاهای محلی در این مکان ها خاطره خوشی را خواهند داشت.
وی اظهار داشت: گردشگران می توانند در ساحل آرام کنارک به عنوان یک استخر طبیعی ساعت ها شنا کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنارک و چابهار گفت:در ساحل زیبای کنارک غرفه های صنایع دستی همراه با غذاهای محلی و بازارچه فروش نوروزی برای استفاده مهمانان دایر شده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ساحلی کنارک از توابع سیستان و بلوچستان با 65 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور در 635 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و همجوار آب های اقیانوسی مکران واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.