بهرنگ بابایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای برنامه های شاد رقص محلی، قصه گویی، اجرای تئاتر و برنامه برای کودکان و ایجاد لحظاتی شاد برای عموم مردم از اهداف برگزاری نوروزگاه است.
وی اظهار کرد: برپایی پنج تخته سیاه چادرهای عشایری در ورودی شهر قصرشیرین روبروی بوستان بسیج از دیگر فعالیت های این اداره است که از ابتدای شروع تعطیلات نوروز تاکنون این سیاه چادرها به عنوان نماد زندگی عشایری کار عرضه نان و شیرینی محلی، دوغ و صنایع دستی را در بین مسافران و مهمانان نوروزی برعهده دارند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری قصرشیرین گفت: این شهرستان دارای 14 واحد قامتی در قالب هتل و مهمان پذیر، رستوران های بین راهی و سفره خانه سنتی است که این تعداد هتل و مهمانپذیر با 322 اتاق در مجموع دارای یک هزار و 125 تخت است که در سطح شهر قصرشیرین و منطقه مرزی خسروی قرار دارند.
بابایی اضافه کرد: برای رفاه گردشگران و مسافران نوروزی نرخ اقامت در هتل های قصرشیرین با تخفیف ویژه همراه است.
وی عنوان کرد: راهنما در آثار تاریخی عمارت تاریخی خسرو و چهارقاپی مستقر شده، ضمن اینکه در مبادی ورودی شهر، نیز نقشه راهنمای شهر در بین مسافران و مهمانان نوروزی در حال توزیع است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27هزار تن جمعیت دارد که دارای مناطق گردشگری و طبیعتی بکر با اقلیم گرمسیری و آثار تاریخی از جمله چهارقاپو، کاخ ساسانی، عمارت خسرو پرویز، حوش کری و کاروان سرای شاه عباسی است که در ایام نوروز پذیرای شمار زیادی از مهمانان و مسافران نوروزی است.
3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.