به گزارش ایرنا، پرویز کولانی روز یکشنبه در نشست هماهنگی خدمات سفر قروه افزود: هر منطقه از کشور را با ظرفیت و پتانسیل آن شهرستان می شناسند برای این امر می توان با ایجاد شناسنامه فرهنگی در شهرستان،گردشگران را بدین شکل در قروه نگه داشت.
به گفته وی به زیرساخت های گردشگری در این شهرستان توجه کمی شده است و توجه به این امر و هویت بخشی می تواند نقش بسزایی در شناساندن منطقه به گردشگران داشته باشد.
کولانی اضافه کرد: برای اینکه این امر محقق شود باید هر سال روی یک اثر و یک موضوع کار شود چرا که اعتبارات بخش دولتی محدود است باید در این زمینه بخش خصوصی نیز ورود پیدا کند.
وی افزود: زمانی هر اثری و موضوعی به فراشهرستانی،استانی و کشوری تبدیل می شود که خود آن قوم و مردم برای آن ظرفیت احترام قائل باشند.
فرماندار قروه گفت: برای شناساندن ظرفیت های منطقه ابتدا باید خودمان در سیستم اداری و خانواده به عنوان اثر مختص شهرستان ارزش قائل شویم تا دیگران جذب آن شوند.
وی با بیان اینکه شهرستان قروه در حوزه طبیعی و جاذبه های طبیعی به لحاظ موقعیت جغرافیایی نسبت به سایر شهرستان های سطح استان مطرح نیست گفت: در حوزه تاریخی و فرهنگی؛ قروه جزء غنی ترین شهرستان های کشور است اما چون زیر ساخت های آن فراهم نیست نمی توانیم روی آن مانور دهیم.
کولانی تاکید کرد: اگر روی برخی از موضوعات در شهرستان عزم همگانی وجود داشته باشد و به صنایع دستی و ظرفیت منطقه ارج و ارزش قائل شد یک حرکتی برای شناسایی ظرفیت شهرستان است.
به گفته وی ورود بخش خصوصی در زمینه گردشگری می تواند در رونق منابع غنی و جذب گردشگر تاثیر گذار باشد.
رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیز قروه گفت: رسیدگی به مبلمان شهری در قسمت ورودی و خروجی، پاکیزگی مراکز اسکان، اقامتی، بهداشتی و پذیرایی، ایجاد زیر ساخت مناسب گردشگری و استفاده از ظرفیت روستاها از اهداف مهم برای جذب گردشگری خواهد بود.
علی بهنیا افزود: قروه به عنوان دروازه ورودی استان از سمت شرق است که با ارائه خدمات رسانی مناسب و شایسته باعث جذب بیشتر مسافرین و گردشگران در ایام سفر به این منطقه خواهد شد.
به گفته وی ورود مسافران علاوه بر کمک به اقتصاد شهر، موجب شکوفایی و رونق منطقه، معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان به مسافران نوروزی می شود.
بهنیا گفت: در ایام نوروز امسال بازدید از جاذبه های تاریخی قروه رشد 16.2 درصدی و بازدید از جاذبه های طبیعی این شهرستان افزایش 2.3 درصدی و بازدید از جاذبه های دست ساز نیز از رشد 6.3 درصد برخوردار بوده است.
به گفته وی در مجموع بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان قروه 3.7 درصد و آمار مسافران مقیم در شهرستان 8.6 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
بهنیا از بخشداران خواست نسبت به حمایت از روستاهای هدف گردشگری و آمادگی آن ها در بخش ها و ترغیب اهالی روستاها و مناطق گردشگر پذیر باباگرگرگر،سراب و سد سنگ سیاه جهت تاسیس گردشگری و ایجاد دهکده های توریستی اقدامات اولیه را فراهم نمایند.
7345 / 3020
**خبرنگار: سارا صالحی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.